magnusn.blogg.se

FÖRSENAT ÅTERBESÖK (och golf)

Kategori: Allmänt

21:e apr, dag 53 EB. I veckan fick jag tag i Sahlgrenska via min kontaktsjuksköterska i Halmstad. Det visade sig att de är långt efter med kontrollerna och att nästa tid inte är förrän 24:e maj.  Skulle det inte vara bra med en rutin för att skicka ut ett meddelande till de som väntar? Jag kan lova att det hade varit uppskattat. Enligt utsago skulle de försöka jobba ikapp, jag får vänta och se när jag blir kallad.

Det blev en bra golfpremiär idag med strålande väder och sommargreener och jag nådde ett av mina mål att vara med på premiären i ligan. Resultatet vill jag inte prata om utan den stora segern var att jag deltog. Det låter som en klyscha, men i detta fall är det sant. Jag hade i varje fall ett hyfsat närspel. Krafterna tog slut för mig, som tur var kunde jag låna en golfbil de sista sex hålen. De första var för blöta för att man skulle kunna köra. Mer golf blir det i veckan, 36 hål på tisdag men då är kravet att jag kan ha bil alla hålen annars får jag hoppa av efter 18.

Fortfarande har jag kvar mina biverkningar med fötter som domnar, känns som att gå på fötter som sover, ingen smak, ingen saliv produktion samt en viss trötthet. Kommer ständigt tillbaka till tålamod, det är bara 8 veckor sedan behandlingen avslutades och läkarna har sagt att det tar upp till 6 månader att återhämta sig. Det är klart att jag tycker att det inte ska gälla mig. Jag får glädja mig åt att jag kommit så långt som jag gjort redan. Dessutom äter jag ingen medicin längre, jag har avslutat morfinplåster i veckan. Det gör lite ont ibland men om jag håller på med smärtlindring hela tiden vet jag inte när jag är bra.

Nästa vecka är fulladdad med aktiviteter så det blir en bra värdemätare hur det kommer att gå att börja arbeta i maj. Som sagt tisdag golf, torsdag – lördag ska vi till Stockholm och hälsa på Josefin. Vi har beställt biljetter till Jesus Christ Superstar på Göta lejon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: