magnusn.blogg.se

SNART ARBETE IGEN

Kategori: Allmänt

30:e apr, dag 62 EB. Då var det Valborgsmässoafton och en dag kvar tills jag ska börja arbeta. Känns lite konstigt att börja arbeta så här efter 5 månaders sjukskrivning. Ska bli skönt att komma igång, ska försöka att ta det lugnt och inte ta på mig för mycket, trotsallt så är det långt ifrån samma gamla Magnus när det kommer till orken. Tror det blir bra att börja i maj med en hel månad, sedan kommer semesterperioderna efter varandra. Tänkte ha 1 vecka i juni och tre veckor i juli. När vi kommer in i augusti blir det fullfart igen, men då har många på företaget semester så det blir antagligen ganska lugnt ändå. Då kommer inte det riktiga eldprovet förrän i september.

Idag har jag varit på vårdcentralen och kollat upp kroppen lite. Jag har sett en viss svullnad på halsen som inte varit där innan och att jag fryser som en hund. Jag har alltid varit varmblodig, men nu sen en/två veckor tillbaka fryser jag hela tiden. Min doktor på VC är väldigt bra och tar sig tid. Han hittade inget konstig varken på eller i halsen. De tog några prover och det visade att sänkan och vita blodkroppar var OK. Det andra provet var på sköldkörteln och det får jag svar på senare i veckan. Sköldkörteln sitter nära det strålade området och kan ha fått stryk, enligt doktorn är det vanligt att man fryser om sköldkörtelhormonet inte är tillräckligt. Så klart frågade jag vad det innebär om den är skadad, men det är tydligen ingen stor grej. Det finns piller med hormon så det ska funka bra med medicin. Som vanligt gäller det att inte ta ut något i förskott, det kanske bara är en annan biverkning som går över av sig självt.

Ikväll firar vi Valborg med goda vänner, om det inte blåser för mycket så ska vi försöka elda upp påskbrasan som aldrig tog sig. Kan passa bra att stå vid en brasa när jag fryser som jag gör.

Återbesöket den 7:e maj funderar jag mycket kring nu. Tror jag ska göra en lista över alla mina biverkningar och frågor som jag har om dem. Känns som man är tjatig om man drar upp det ena efter det andra, men det tänker jag inte bry mig om nu. Han är ju där för min skull, dessutom avlönas han av mina skattepengar så det är bara för han att gilla läget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: