magnusn.blogg.se

KÄNNS NÄSTAN NORMALT

Kategori: Allmänt

1:e juni, dag 94 EB. Det har känts bra i veckan, nästan normalt. Visst kämpar jag med mina fötter och torrhet i munnen. Känns fortfarande bra att arbeta, skönt att fokusera på något annat än mina biverkningar.

I veckan har jag spelat 3 rundor golf, jag har gått alla rundorna och det känns som att orken börjar bli OK nu. Det enda problemet är fötterna, efter 9 hål (ca; 5km) känns det som jag har betongsulor i skorna och fötterna är bortdomnade. Tycker det är lika bra att vänja sig eftersom jag inte vet om det kommer att gå tillbaka eller inte. Tror att jag gör mig själv en otjänst om jag bara går och väntar på att det ska försvinna och tänka att allt bara är skit tills det gått tillbaka. Om det inte går tillbaka kommer jag bara att bli besviken. Nu försöker jag bara köra på och inse att det här är vardagen nu.

Tandläkarbesöket i torsdags gick bra. Det var sjukhustandläkaren och hon fokuserade mest på strålskador och slemhinnor. Enligt henne såg det bra ut och att de inte kommer att kalla mig något mer utan lämnar över till min ordinarie tandläkare som jag ska beställa tid hos för en ”vanlig” undersökning, karies etc.. För tyckte jag alltid det var olustigt och jobbigt att gå till tandläkaren men med mina nya erfarenheter känns det som ett ilands problem att gnälla om tandläkarbesök.

För att fortsätta veckan som en normal sommar vecka kommer några kompisar hem ikväll och vi ska grilla. Har förberett hemmagjorda hamburgare, jag kryddar dem med chilefrukt och koriander. Till dem serverar vi smörstekta kantareller. Det blir en lyxversion av hamburgare. Enkelt men gott. Det blir säkert en golfrunda imorgon också.

Fundera på att sätta upp ett nytt mål. Att delta i 4-klubbsmaran i golf sista helgen i juni. Det blir i så fall 4 rundor på en helg och golfbil är inte tillåtet. Känns som en lagom utmaning. Först är det röntgen som gäller, sedan får vi se.

Kommentarer

  • Marjo säger:

    Hej Magnus!

    Hittade din blogg efter tips. Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Jag på började min kamp mot den i fiende cancer i augusti 2012. Jag fick samma diagnos som du och samma behandling. Jag avslutade min strålning den 28 nov och fick åka till mitt hemsjukhus den 29 nov. Jag log inne fyra veckor på Sahlgrenska. Har också bekymmer med att fötterna känns bortdomnade samt munntorhet.

    Jag tycker duabsolut ska anmäla dig till golftävlngen. Själv ska jag springa tjejmilen i september.

    I hade cancer but cancer never had me!

    2013-06-02 | 20:46:58

Kommentera inlägget här: