magnusn.blogg.se

STATENS JÄRNVÄGAR

Kategori: Allmänt

27:e apr, dag 59 EB. Då har vi precis kommit hem efter en tvådagarstur till Stockholm. Jag ska börja med att beklaga mig på SJ. Kvällen innan vi skulle åka letade jag på sj:s hemsida på ett ställe de kallar köp sista minuten, där hittade jag biljetter för 1000 kr enkel resa för båda. Tänkte att det kan vi ta, vi kör bil för 1000 kr tur o retur men det får kosta lite med bekvämlighet. Jag började glad i hågen att boka. Allting fungerade till jag skulle fylla i typ av resenär. Vuxen var inget alternativ. Det gick bara att välja olika typer av ungdom, student eller pensionär. Skitsida tänkte jag och ringde till dem. Jag började med att säga att ni har något fel på er hemsida. Men det visade sig att den var helt iordning, det går helt enkelt inte att köpa sista minuten biljett om man är vuxen. Tror jag såg ut som en fågelholk när jag fick det svaret, min motfråga blev såklart att är det så att ni hellre kör med tomma tåg än att låta vuxna köpa sista minuten biljetter. Ja, så är reglerna sa hon och erbjud mig att köpa biljetter tur och retur för 4000 kr. Tack men då kör jag bil så kan ni åka omkring med halvtomma tåg. En av de märkligaste affärsidéer jag har stött på.

Vi körde helt enkelt bil istället, det gick väldigt bra nästan ingen trafik alls. Helt klart är att jag blev väldigt trött av att köra, vilket jag inte brukar bli. Normalt kör jag den själv men nu delade vi på det så vi körde halva sträckan var. Det var trevligt i Stockholm, vi han med att följa med Josefin att titta på en lägenhet och att shoppa. På fredag kväll var vi på Jesus Christ Superstar, den var OK, väldigt professionell och mäktig men det var för många låtar som inte föll mig i smaken direkt, trots det helt klart sevärd.  Får säga att vi bodde lyxigt vid Östermalmstorg ett stenkast från Stureplan. Josefin kunde boka familjerabatt på hotellet som hon arbetar på, vi kan varken klaga på pris (100kr natten/pers. inkl. frukost) eller läge. Det kommer vi säkert att utnyttja igen.

Skönt att skingra tankarna även om det är jobbigt att resa. Det går åt en del funderande på återbesöket jag ska göra den 7:e maj. Jag känner ständigt efter om det kan vara något kvar, jag tror inte det men jag har kvar alla biverkningar som jag berättat om tidigare och de måste jag ta reda på om de kommer att klinga av och om jag kan göra något för att bringa fortgång.

Kommentarer

  • Sven-Olof säger:

    När jag åker till kungliga huvudkommunen i jobbet åker jag numera nästan alltid flygplan. Dels är det bra mycket billigare, dels kommer man alltid fram i tid. Känslan är att mer än varannat tåg mellan Gbg o Sthlm är försenat så mycket att det påverkar ens planering.

    2013-04-28 | 08:39:58

Kommentera inlägget här: