magnusn.blogg.se

TID FÖR RÖNTGEN

Kategori: Allmänt

17:e maj, dag 79 EB. Det har gått väldigt bra att arbeta den första hela veckan. Att skingra tankarna, att tänka på något annat än sitt eget elände är ganska bra för det mentala tillståndet. Jag blir lite trött men det är inte värre än jag kan hantera det. Innan jag blev sjuk så kunde jag känna att det är jobbigt att det är måndag och man ska gå till arbetet, nu är det bara roligt. Bara det faktum att man kan gå till arbetet är en stor tillfredställelse. Ska försöka komma ihåg det när jag drabbas av  måndags sjukan igen.

Jag har nu fått kallelse till den första röntgen efter behandlingen, det är den 5:e juni. Hoppas och tror att röntgen kan bekräfta det som doktorn sa vid den okulära besiktningen, att allt ser bra ut.  Jag försöker hela tiden tänka att jag är botad och att jag ska fortsätta tänka så tills motsatsen är bevisad. De kommer som sagt att göra en helkroppsröntgen vilket känns bra, skönt att få en koll så inte den ”lede fi” gömmer sig någon annanstans.

För övrigt hänger biverkningarna kvar, men jag äter ordentligt nu, vilket antagligen är anledningen till att jag orkar mer och mår bättre. Har hört att nutrition är viktigt och det skulle kunna vara så att det är sant. Det enda som stör mig är att fötterna sover fortfarande hela tiden och ju mer jag går ju hårdare sover de. Hoppas verkligen att det går tillbaka så det inte blir en kronisk situation. Om det skulle bli kroniskt får jag trösta mig med att människan är ett vanedjur och att jag antagligen kan vänja mig vid det också.

Uppdateringen av bloggen går neråt och jag ser det som ett bra tecken. Det innebär att jag mår bättre och bättre och att det inte händer särskilt mycket med mitt krig mot cancern. Trotsallt så vet jag inte om jag vunnit ännu men det känns som jag har övertaget just nu och det ska jag fortsätta att ha.

Kommentarer

  • Mor säger:

    Härligt när du fått en tid. Väntan på tider är inte så kul. Håller alla tummarna.

    2013-05-22 | 15:38:17

Kommentera inlägget här: