magnusn.blogg.se

POLLEN OCH SNART GOLFPREMIÄR

Kategori: Allmänt

18:e apr, dag 50 EB. Idag har jag känt mig väldigt trött och hängig, perfekt när jag börjar piggna till från behandlingen så slår pollenallergin till istället. Vad är det man säger, har man en bra dag kan man ge sig tusan på att det börjar regna. Nu tar jag antihistaminer, men tyvärr så är en av biverkningarna trötthet. Hoppas att det går över fort i år.

 Snart 8 veckor sedan sista behandlingen. Jag tror inte de förstår vad de gör med människorna. Säger man att en person ska bli kallad 6-8 veckor efter behandlingen, så ser man till att kalla den person inom det tidsperspektivet. Hade nog varit bra med cancerläkare som själv hade haft cancer, det skulle underlätta om de förstod hur mentalt påfrestande det är att gå och vänta på en undersökning. Tror inte de förstår vilka förväntningar som byggs upp, är det något man vill ha så är det ett kvitto på att allt går enligt plan. Även om de inte kan bedöma om den är borta för gott så åtminstone någon form av bedömning. Idag har jag börjat jaga dem för att påminna dem att de glömt mig, men det är inte lätt att komma fram till rätt person. Som tur är jag ganska envis, så det ska nog lösa sig.

Nu närmar sig golfpremiären, tror jag ska svinga lite imorgon för att testa kroppen. På söndag blir det 18 hål och nästa tisdag 36 hål. Åtminstone på tisdag ska jag använda golfbil, kanske måste göra det på söndag också, ska känna mig för lite. I vilket fall som helst ska det bli kul att säsongen startar, det är liksom det ultimata vårtecknet för mig.

Kommentarer

  • Gunnar säger:

    Välkommen tillbaks till golfbanan. Ska bli kul att mötas igen på Tee. Vi är många som sett fram emot detta.
    Gunnar

    2013-04-18 | 21:21:32

Kommentera inlägget här: