magnusn.blogg.se

HB KOLL

Kategori: Allmänt

15:e apr, dag 47 EB. Jag går fortfarande i väntans tider på kallelsen till första efterkontrollen. Den borde komma i veckan annars får jag ringa dem. Jag mår lite bättre för var dag. Det är klart vissa dagar kommer det en liten rekyl tillbaka, men inte lika illa som det varit, bara lite mattare.

Idag gjorde jag en koll på mitt hb värde och som jag misstänkte så är det på väg upp, nu skriver vi 120, vilket är nedre gränsen för normalt. Vet inte vad jag ska ha när jag är frisk, men enligt distriktsköterskan är det normalt med 120 – 160 för män. Tror att jag ligger på den högra halvan. Det snurrar fortfarande i huvudet om jag reser mig upp från att ha suttit på huk.

En konstig grej som jag trodde hade med blodvärdena att göra är att mina fötter domnar och det sticker i dem hela tiden. Fick reda på att andra som har varit strålade upplever samma sak. Konstigt att inte läkarna sagt något, de har varit noga med att påpeka alla andra biverkningar. Måste fråga när jag är på återbesök.

Igår var jag på fotboll, FFF mot Ljungskile med två jobbarkompisar. Det är roligt att gå på fotboll, man skulle göra det lite oftare. Nu är det extra roligt när Falkenberg vinner såklart. Tror inte Hans håller med mig, han är ju med i Ljungskiles fanclub.

Veden är snart färdig klyvd. Uno och jag ska ta ett pass i eftermiddag sen tror jag det inte är mycket igen. Skönt att det är gjort innan jag börjar arbeta. Golfsäsongen med sommargreener verka dröja, det finns visst hopp att greenerna kan öppna till helgen då blir det premiär på söndag, ska bli spännande att se hur långt jag orkar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: