magnusn.blogg.se

AVSLUTA KUREN

Kategori: Allmänt

Dag 6, 3:e dec 2012. Så var det med förväntningar. Måndagmorgon och jag tar bilen mot Sahlgrenska för att avsluta det första anfallet, trots att det inte är något särskilt på gång så har jag redan tänkt igenom dagen. Komma fram, stänga av pumpen, få instruktioner för närmsta två veckorna samt åka hem, beräknar vara hemma igen på kvällen och sova i min egen säng. Inget av detta händer och en normal frisk dag hade jag bara ryckt på axlarna, men idag blir det jobbigt.

Så här gick måndagen

  •          Första snöovädret drar in, det tar 2,5 timme till Göteborg
  • ·        Jag lyckas ”krocka” vänster framskärm och positionsljus (mitt eget fel, singel olycka)
  • ·        Väl framme så är cellgiftet inte färdigt, du måste vänta här
  • ·        Cellgiftet är inte färdigt kl 16.00, du måste stanna över natten
  • ·        Fick inget eget rum, rumsgrannen snarkade och snorade hela natten.

Jag inser ganska snart att det är värdsliga saker som irriterar mig och inget av det som hänt är särskilt allvarligt eller jobbigt. Men att låta sådana händelser dränera energi från mig själv är inte bra. Det är oerhört viktigt att använda all energi till positiva tankar och läka kroppen efter första anfallet så jag kan attackera de ”elakartade organisterna” igen.

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Min måndag känns med ens inte så jobbig om man ser den större bilden. PussOKram pappsen. Skickar lite extra energi från Aaron som verkar ha så det räcker gott och väl till en till!

    2012-12-04 | 22:16:36
    Bloggadress: http://amandakarolin.blogg.se
  • Nora säger:

    Tänker på er mycket! All styrka!

    2012-12-04 | 22:17:19

Kommentera inlägget här: