magnusn.blogg.se

EN BRA DAG TILL

Kategori: Allmänt

28:e dec, dag 31.  En bra dag till, en ny seger. Ungefär så känns det med de bra dagarna nu. Igår kväll kom min bror och hans familj på kvällen. Det blev sällskapsspel med en massa goa skratt. Att uppskatta dessa enkla saker är definitivt något som kommer med min situation.  I förmiddags hann vi med en skogspromenad i solskenet, man kan hämta mycket energi från skogen och solen.

Verkar som jag orkar med aktivitet varannan dag nu, ikväll blir det till att sitta i soffan eller rättare sagt ”sitta på hela ryggen” och titta på TV. Enkla former av relax är oftast de bästa.

Det är svårt att släppa tanken på hur det kommer att vara när det är som värst. Igår på sjukhuset träffade jag och Hillevi en patient som hade två strålningar kvar. Tror att det skrämmer Hillevi mer än mig, jag är fast besluten att om jag mår så dåligt så måste ”organisterna” må ännu värre. Funderat lite på de mentala bilderna jag behöver bygga upp för att hantera klaustrofobi delen av behandling, tror att jag ska skaffa mig två bilder en för ”organisterna” och en för mig. Varför inte tänka sig att det är ”organisterna” som sitter och spelar med ett vått läderband knutet runt huvudet som sakta torkar ihop tills de ramlar ihop och sista tonen ljuder ur orgeln. Samtidigt så kan jag ha bilden av mig i hängmattan, emedan hen kämpar med läderbandet. Låter faktiskt ganska tilltalande. Tror att jag kommer att återkomma till bilden som sakta växer fram.

Kommentarer

  • Lillemor och Per-Arne säger:

    -Magnus o Hillevi....vi önskar er varmt och innerligt,
    ett Gott Nytt År!
    Magnus, kämpa på med dina sunda och realistiska
    tankar och funderingar!
    Kramar till hela familjen,
    Lillemor o Perra.

    2012-12-28 | 22:30:55

Kommentera inlägget här: