magnusn.blogg.se

EN NÄSTAN NORMAL LÖRDAG

Kategori: Allmänt

8:e dec, dag 11.  Vaknade vid halv åttasnåret av att Hillevi kom in med tidningen efter att hon gett hästarna. Härligt att ligga kvar och läsa tidningen innan det är dags för frukost.  Lite blåsor och må lite tjyvtjockt är rätt ok i det stora hela.

Tog en liten promenad på förmiddagen, vilken fantastisk vinterdag. På eftermiddagen försökt jag mig på lite aktivitet, såga och köra in ved. En vanlig dag tar det 15 min, idag tog det en timme, men vad gör det, tid är det enda jag har för tillfället. Till eftermiddagsfikan kom Aaron och Amanda och hälsade på, vilken underbar energi det är i den lille krabaten.

Skönt med en dag då jag inte tänkt så mycket på cancer, ska satsa på en likadan dag imorgon. Nästa vecka är det en del besök inplanerade tandläkare, distriktsköterska gånger 2 så det blir nog att stå i så det räcker.  

Tandläkaren är en historia i sig, för att förbereda sig på den kommande behandlingen med cellgift och strålning så är det ett måste att gå igenom munhygienen. Under behandlingen kan inget göras i munnen, tänderna påverkas negativt samt inget läker. För tre veckor sedan var jag och besiktigade munnen, vilket innebar att de drog ut 3 tänder på en gång.  Det var två visdomständer och en kindtand, vilken tur att det inte var tre framtänder. Utan den planerade behandlingen så hade de lagat dem. Nu behöver jag i varje fall plocka bort stygnen som inte ramlat bort enligt plan. Ska se om de har något bra tips för att mildra blåsorna också.  

Kommentarer

  • Ankan m. Fam säger:

    Tusen tack för en trevlig glöggstund!!! Förlåt att jag fnissar lite åt bilden i mitt huvud av dig med tre framtänder mindre! Vilken härlig anda i alla dina tankar o texter!!! Kram

    2012-12-09 | 19:25:48

Kommentera inlägget här: