magnusn.blogg.se

FORTSATT NERÅT

Kategori: Allmänt

26:e dec, dag 29.  Av rubriken förstår ni att det går fortfarande neråt trots att cellgiftet är avslutat. Kommer ihåg att det var likadant sist, det tarnågra dagar innan det vänder uppåt. Samma symptom kommer igen, öm i munnen, lite ont i halsen, lite näsblod (gläder mig då jag ser ”organisterna” åka med ut i blodet).  Försöker precis som sist att undvika mediciner, men det lyckas inte riktigt idag. Får göra ett nytt försök imorgon.

Satt och tittade på TV häromdagen och råkade zappa in på en kanal som visade Yrrol, en riktigt rolig film, men även i vissa avsnitt tänkvärd. Bland annat så är Stefan Sauks monolog om cancer med i den. En monolog som får en att fundera lite kring vad som är viktigt. Om jag lyckas kommer det att ligga en länk till monologen i bloggen.

http://youtu.be/YMOfunsNGLw

I morgon bär det av till Sahlgrenska igen. Ska bygga en mask/vagga som ska användas vid strålningen. Hoppas också att jag får behandlingstider för januari, tycker det hjälper att göra planer för de  närmsta veckorna.

Kommentarer

  • Lotta Finnevidsson säger:

    Hej! Vi följer dig här nerifrån Mexico också, vi har det bra. Tänker på er, kramar från familjen Nilsson

    2012-12-26 | 15:06:09
  • Morten Skibsted säger:

    Hej Magnus!
    Mina tankar går till dig och dina. Du kämpar med en ny tuff behandling som du snart är klar med. Ett steg i taget och resultatet går åt rätt håll. Vi går mot ljusare tider vilket bara förstärker ditt mentala och fysiska krig mot ”orgasnisterna”.
    Jag testade ditt recept. Köttbullar med färsk ingefära. Mycket gott.
    En God fortsättning på Julen, bästa hälsningar Morten

    2012-12-27 | 14:57:48

Kommentera inlägget här: