magnusn.blogg.se

FREDAG

Kategori: Allmänt

14:e dec, dag 17.  Kom på mig själv att räkna dagarna fram tills jag är sjuk igen. På onsdag ska jag bli sjuk igen, en mycket skum känsla.  Närmsta fyra dagarna handlar det om att fokusera på kvalitet.  För mig kan det vara så enkla saker som laga lite god mat och dela en flaska vin. Både fredag och lördag kväll planerar jag att laga något gott, nu känner jag smak igen så då funkar det. Det gäller att passa på, kanske rent av skulle koka skinkan och äta lite julmat på söndag, varför vänta till julafton när man ändå kommer att må ruttet.

Har tänt brasan i kaminen och avslutat en god måltid, alltså fredagens. Att må som vanligt är ganska skönt, varför kan man inte uppskatta det när man är frisk? Tror att jag kommer att göra det i framtiden. Det behövs bara lite störningar i det normala för att uppskatta det enkla här i livet.

Har idag fått många kommentarer från mina golfkompisar i ligan, då tänker man på hur många gånger jag ska vinna över dem till våren/sommaren.  Ja, i varje fall försöka. Golf för mig är ett sätt att hämta energi, när det varit jobbigt på olika sätt här i livet antingen det är privat eller i arbetet så måste man ha ett andningshål. För mig är det golf, för andra kan det vara att smala frimärken eller något annat. Det viktiga är att ha något som gör en harmonisk, där man kan hämta kraft och ladda batterierna för att hantera vardagen.

Så se upp kompisar, när jag vunnit över ”organisterna” i min kropp så kommer jag satsa på att bli vinnare på golfbanan också.

Kommentarer

  • Eddie säger:

    Fick vetskap om din situation idag via mail från Ronny, starkt av dig att vara så öppen.
    Du fixar det här och kommer starkt tillbaka på 1:ans tee till våren, jag hoppas att jag får spela med dig då.
    Eddie

    2012-12-14 | 20:27:36
  • Mats Bengtsson säger:

    Jag har nu läst vad du skrivit och tänker på dig. Du är en fighter Magnus och fixar detta, eller som du själv skrev för några dagar sedan ... Du skall utrota fienden en gång för alla. Din blogg ger oss alla många tankar gällande vad som är viktigt i livet. Kämpa på !!!
    Mats

    2012-12-14 | 22:46:19
  • Maria säger:

    Klart vi kommer att spela golf 2013! men att vinna kommer att bli tufft för dig!!

    2012-12-14 | 23:14:07
  • Morten Skibsted säger:

    Käre Magnus! Mina tanker går till dig och dina. Jag förstår att du har en tuff situation. Jag har läst dina inlägg. De är mycker bra och sunda för alla att reflekterar över. Tid och kvalitet i gemenskap med sina bästa vänner är livet. Vi måste ta vara på livet men det är svårt! Jag vet Magnus att du kommer att vinna över livet och kommer att bli helt frisk. Benny Andersen (DK-svantes viser) skriver: "Livet är inte det värste man har och om lidt är kaffen klar" Ett fint sätt att uttrycka det positiva i livet. See you! De varmeste hilsninger Morten/Dansken

    2012-12-15 | 15:16:02
  • lotta Finnevidsson säger:

    Hej Magnus
    Följer din blogg o beundrar din inställning o figther känsla. Klart att du ska äta julskinka idag.
    Tänker på er, det blir inte bara golf i sommar vi ska grilla med.
    Kram Lotta o Magnus

    2012-12-15 | 15:59:28
  • Gunnar Svensson säger:

    Kämpa på Magnus!
    Vi är många som ser fram emot nya härliga rundor med dig till våren. Gunnar

    2012-12-15 | 16:42:04

Kommentera inlägget här: