magnusn.blogg.se

NÄSTA STEG PLANERAT

Kategori: Allmänt

Dag 7, 4:e dec. Vaknade upp på Sahlgrenska 06.30 och det första jag gjorde var att titta på min cellgiftspump, var den tom så jag kan åka hem idag? Jodå det var den, och plötsligt var man tillbaka på banan.  

Innan jag åkte vid 9-tiden så var jag fullmatad med information och tider att passa, vi planerar att göra en lika tuff attack med cellgifter som den nyss avslutade med start den 19:e dec, vilket innebär att den kommer att avslutas antingen på julafton eller juldagen. Från nu till den 19:e så gäller vila/återhämtning men också ett par besök på vårdcentralen för omläggning av CVK och provtagning för att verifiera att återhämtningen fungerar.  Har även fått tider för strålningen, redan den 27:e dec  ska jag vara på plats på Sahlgrenska för att bygga en mask/vagga som ska användas vid strålningen så att jag ligger helt stilla. Den 9:e jan börjar strålningen och den ska jag hålla på med i 36 vardagar i rad.

Idag har jag känt av bieffekterna på ett mer påtagligt sätt, all denna snö som ligger i vägen överallt. Att skotta snö jobbigt, men om du har behandlats med cellgift så är det jättejobbigt. Insåg ganska snart att jag har två alternativ, antingen låter jag han som la dit den också ta bort den eller så frågar jag en granne med traktor om hjälp. Det visade sig att jag inte ens behövde fråga, när jag och Hillevi hade varit ute en sväng och kom tillbaka var grannen i full färd med att ploga vår gård. Detta utan att jag frågat, fantastiska grannar. TACK Bertil

Kommentarer

  • Liselotte säger:

    Hej på dig. tänker på dig hela tiden. Tror inte detta är sant. Kram på dig. hälsa

    2012-12-04 | 21:41:13
  • Anna Bengtsson säger:

    Magnus, tack för att du delar med dig av din strid på ditt sätt. Skickar många tankar till dig från mig och Fredrik!

    2012-12-05 | 18:56:18
  • Ulf med familj säger:

    Hej Magnus !
    Vi tänker på dig dagligen och följer din blogg.
    Bra initiativ att blogga tycker vi. Vi vet att du är en kämpe och det är en en tillgång !
    Kramar från familjen Strömberg

    2012-12-05 | 21:10:13

Kommentera inlägget här: