magnusn.blogg.se

PROVER IGEN? OCH KÖTTBULLAR

Kategori: Allmänt

18:e dec, dag 21. Idag ringde de från sjukhuset och vile att jag skulle ta ett nytt prov, verkade som de vita blodkropparna var låga. Det är inte bra, kan innebära att de inte startar med behandlingen imorgon. Hoppas att det är OK imorgon. Hur konstigt det än låter så vill jag igång även om jag vet att jag blir sjuk.  Jag ska försöka vara så tidig som möjligt på sjukhuset imorgon för att ta nya prover så de kan bestämma hur det blir. Jag håller tummarna att det är bra, verkar konstigt om det inte är det. Har inte känt mig så här bra sedan starten.

Idag har jag passat på att monterat granen, så är det färdigt. Sedan kan jag bara ligga i soffan och titta på när de andra klär den. Vet ni hur många köttbullar det blir på 1,2kg köttfärs?  En sådär 120st, då förstår ni vad jag gjorde till lunchen. Rullade och rullade och rullade igen, trots allt en ganska trevlig sysselsättning. Passade på att julkrydda dem med färsk riven ingefära, de blev kanon. Jag tycker det är roligt att laga mat när man är frisk, men det är inget man är sugen på då man är under behandling. Ingen bra kombination att må illa, inte känna någon smak och laga mat.  Så nu var det läge att dra mitt strå till julbordet.

Återkommer imorgon om hur starten av den andra offensiven i kriget mot organisterna har gått.

Kommentarer

  • dick säger:

    Håller tummarna för att proverna är bra. Tack för tipset med ingefära det kommer att provas!

    2012-12-18 | 20:52:04
  • Morten Skibsted säger:

    Även jag skall testa ingefära med mina svenska köttbullar även de inte är danska (Danska frikadeller: halv kalv och halv gris färs med egna krydder). Enligt DDS Kill the problem/enemy now so it will not come back det är mitt önska till dig vid nästa behandling. You will make it Magnus. God Jul till dig och dina. Jeg vill fotsätta med att läsa dina inlägg. Bästa hälsningar Morten

    2012-12-18 | 23:05:02
  • Christina N säger:

    Hej magnus, hoppas provsvaren ger ok att köra vidare. Ditt skrivande gör att jag börjar förstå vad min mamma gick igenom. Jag minns perioderna mellan, inför och under behandling.. Fast 100 år sen nu känns det som..jag ska hälsa från donato oxå. Vi kör forfarande bra i fbg, så han är snäll ett tag ;-) rekord i nov m baby strax över 70 och inko 85. Och magnus - tröttnar du på logistiken så kan du hänge dig åt skrivarkarriär, vilken talang! Vi hörs, kram.

    2012-12-18 | 23:11:49
  • Michael säger:

    Lycka till idag Magnus, hoppas att det blir av som planerat. Nu har du redan gjort en behandlingsloop och då vet du att oavsett hur trist det känns att gå mot några dagar då du mår sämre så kommer de där bättre dagarna snart tillbaka igen. Håll ut! Vi fortsätter att följa dig.

    2012-12-19 | 08:11:14

Kommentera inlägget här: