magnusn.blogg.se

PROVER IGEN

Kategori: Allmänt

17:e dec, dag 20. Då var det bara en dag kvar innan jag är sjuk igen. Försöker att inte få ångest av det utan fokusera på att bli frisk och då måste jag igenom de här 90 dagarna. Behöver påminna mig själv hela tiden, så att jag kan tänka så när det är som värst också längre fram i behandlingen.

Har tagit prover idag igen för att få en status innan behandlingen börjar på onsdag. Om proverna inte är bra startar den inte. Proverna jag tog för en vecka sedan var bra, så tror nog att dessa också är det. Nu är jag där igen och bygger upp förväntningar. Onsdag morgon till Sahlgrenska för att starta upp, åka hem på torsdag och tillbaka för att stänga av på juldagens morgon. Ska intala mig själv att det inte är viktigt om det inte blir exakt så här utan anpassa mig utan att spilla energi på det.

Igår kväll kom några golfkompisar på besök, det blev en fika med lite härliga skratt. Skönt att känna sig som vanlig en liten stund. Jag har också satt upp ett nytt mål, jag ska vara med på vår första runda i ligan. Premiären brukar vara i början på april, lite beroende på vädret. Tycker att det är en realistisk målsättning har då haft en fem till sex veckors rehabilitering efter avslutad behandling. Om jag inte orkar så finns det ju alltid golfbil.

En dag kvar tills det startar igen.

Kommentarer

  • Camilla Dahl säger:

    Hej kusin!
    Blev så ledsen när jag hörde vad du går igenom, läst din blogg o inser vilken fighter du är. Med din positiva inställning o humor kommer du att vinna det här kriget, jag hejar på dej, kommer att följa din blogg, skickar en styrkekram till dej o tänker på dej o din familj. Camilla

    2012-12-17 | 20:05:21
  • Magnus W säger:

    Hej Magnus!
    Du är en fighter och du kommer att greja detta! Beundrar det du skriver och sättet du delar med dig av dina tankar. Ser verkligen fram emot att spela med dig till våren igen. Tänker på dig!
    Magnus

    2012-12-17 | 23:58:02
  • Sven-Olof säger:

    Hej Magnus!
    När du lagt sjukdomen bakom dig tycker jag du ska pröva en karriär som författare. Ordet har du och du har alltid mycket att berätta:)
    Hälsar gärna på dig på Sahlgrenska om du ligger där och tråkar. Sitter ju själv på kontor i göteborg och krånglar. Tar gärna en paus i detta dont.
    För övrigt; Kör hårt i morgon!

    2012-12-18 | 10:35:18

Kommentera inlägget här: