magnusn.blogg.se

VAD HÄNDER I HUVUDET

Kategori: Allmänt

15:dec, dag 18. I natt har det snöat en decimeter blötsnö, som tur är så kommer grannen med traktorn och tar gården. Själv gjorde jag gångarna och framför portarna. Orkade riktigt bra idag, härlig känsla.

Jag har nu kommit en bit mentalt och känner att detta ska jag fixa. Vetskapen att det inte finns på några andra ställen i kroppen gör sitt till. Så var det inte i början, har redan berättat om misstankarna i levern och lungorna men före det så var det en mental kamp jag utkämpade mellan mig och cancern. Värst var det när jag lagt mig. Då hittade jag nya tumörer överallt. Visst f_n har man lymfkörtlar i ljumskarna också, ja visst och de är svullna också. Eller så kunde jag tänka att det var svårt att andas, antagligen är hela halsen full kanske också lungorna.  Då fick jag ge mig själv en mental lavett, skärp dig, detta vet du inget om och det du inte vet finns inte. Med det så var det bra en stund tills jag började fundera på hur min begravning skulle vara, undra om det kommer någon? Vilken musik ska de spela? Etc… Så var det dags för en mental lavett igen. Till sist så beslöt jag mig för att sluta oro mig. Oavsett var den sitter så får läkarna se till att fixa det, orkade helt enkelt inte oroa mig mer. 

Alla går igenom den fasen och jag tror att ju fortare man kommer ur den desto bättre är det.  Nu skulle jag kunna oroa mig för behandlingen som kommer att bli tuffare och tuffare. Har träffat patienter i olika stadier av behandlingen med liknande cancer som jag, så bilden av vad som kommer att hända är klar. Väljer ändå att se det som hur tufft det än blir för mig så kommer det att bli tuffare för ”organisterna”.

Nu gäller det att njuta tre dagar till innan jag är sjuk igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: