magnusn.blogg.se

EN NY FAS I FÖRSTA ANFALLET

Kategori: Allmänt

Dag två (29:e nov) i kriget har precis grytt och anfallet har gått över till fas två som innebär mindre mängder men kontinuerligt. Det första bakslaget har kommit, att kriga är inte gratis. I dag känns det som jag varit på ett väldigt blött kalas igår. Illamående, matthet och en känsla av kraftigt blodsockerfall trots att jag ätit ordentligt. Det är nu det är viktigt att tänka på att fienden har det ännu värre, han ska nämligen dö Cancern alltså, och det gläder mig.
 
Det här kriget är planerat att hålla på i 90 dagar i sin aktiva fas, på den tiden ska fienden utrotas. Hur lång tid det tar att reparera sina egna skador är det ingen som vet, men jag räknar med 90 dagar till. Att förbereda sig mentalt tror jag är A och O för att hantera en sådan här ”konflikt”.
 
Taktiskt så försöker jag leva i nuet, en dag i taget, samt räkna dagarna som gått utan att tänka på hur många dagar det är kvar. En viktig sak att förstå är att hjärnan inte kan tänka i negationer, tänk inte; Jag vill inte dö. Tänk istället; Jag vill leva och vara med mina nära och kära, samt njuta av livet.
 
Ikväll kom min vän och Kollega Mats på besök, ett skönt avbrott efter dagens kamp. Förutom tidningar och choklad så blev det också lite skratt. Humor tror jag mycket på som tröst och energipåfyllare. Tack för det.
 
Därmed lägger vi dag 2 på slagfältet till handlingarna.

Kommentarer

  • Cecilia säger:

    Du tänker så bra!!
    Humor är jätteviktigt; Norman Cousins var en av de första som beskrev skratt och humor som en viktig ingrediens i tillfrisknande. Sök tillfällena, de kommer att hjälpa dig må bättre och fylla på energi.

    2012-11-30 | 14:35:15

Kommentera inlägget här: