magnusn.blogg.se

KRIGET HAR STARTAT

Kategori: Allmänt

Idag, den 28:e nov kl. 06.00 2012 gick jag till anfall mot den osynlige fienden som infiltrerat min kropp, CANCERN. Misstankarna om att en infiltrering pågick startade redan i början av oktober, då en av deras utlöpare visade sig på halsen.

Efter intensiva efterforskningar så hittades fiendens bas i botten på näshålan, därifrån har den opererat och sänt ut trupper för att etablera små baser runtom i kroppen.  En detaljerad kartläggning av hela kroppen har ringat in fienden till näshåla och hals. Med hjälp av en stabil och kompetent stabsfunktion (Sjukvården) så har styrkor och svagheter identifierats för att ligga till grund för vilken strategi vi ska använda för anfall.

För att besegra cancern så måste defensiven planeras lika noga som offensiven, dvs. att ta hand om och minimera effekten av biverkningar är lika viktigt som attacken om man ska vinna. Anfallet idag kommer att vara en kraftig attack mot fienden, men för att klara det själv så förbereds försvar av njurar med mycket dropp så att cytostatikan kan kissas ut när den har attackerat fienden. Den får inte bli kvar och skada andra delar i kroppen. Taktiken bygger på att följa upp den första kraftiga attacken med en mjukare cytostatika som är kontinuerlig i 5 dygn innan det är dags för vila och kroppsvård som förberedelse för nästa anfall.

Under tiden från upptäckt tills idag så har det hela tiden pågått ett väldigt intrikat psykologiskt krig mellan mig och cancern. För att inte förlora den striden så krävs det en enorm vilja och en positiv attityd som är förankrad i fakta baserad på förundersökningen, och inte låta sig luras av känslor/aningar om var den slagit rot. Samt det viktigaste av allt ett starkt stöd från nära och kära vilket jag har. Att dessutom ha en massa allierade vänner och kolleger därute ger en bra känsla inför kampen.

Striden är igång och utvecklingen kommer att följas med direktrapporter från fronten…………

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Ska lägga mig för att sova nu, och du är den sista jag tänker på innan jag somnar. Kramisar.

    2012-11-29 | 21:43:42
    Bloggadress: http://amandakarolin.blogg.se

Kommentera inlägget här: