magnusn.blogg.se

PERMISSION ÖVER HELGEN

Kategori: Allmänt

Fredag 30:e nov, dag 3, tidig morgon och har precis förstärkt försvaret av min kropp med Cortison, anti-illamåendetabletter, njurskyddstabletter och anti-halsbrännatabletter. Detta ska hjälpa mig att fortsätta anfallet mot cancern med sakta bombardemang av cellgifter i ytterligare några dagar innan det är eld upphör för FAS 1.

För att göra det lite lättare så kommer jag att ta permission från sjukhuset, få mysa lite med Hillevi i soffan, ta några små skogspromenader och kanske träffa  goda vänner.  Jag har förstått att man ska vara försiktig med att utsätta sig för onödiga smittrisker, immunförsvaret är nedsatt så små förkylningar kan leda till onödiga sjukdomar som lunginflammation etc.

Trots dessa risker så måste man också bibehålla den mentala hälsan och den gynnas inte av isolering, alltså får man hantera det på samma sätt som så mycket annat med gott omdöme, eller som det heter på svenska man får vara. LAGOM försiktig,  LAGOM social etc.

16.00 kom kamrat Henrik för skjuts hemåt, sitter nu och myser i soffan medans cellgiftet anfaller för fullt. Det känns bra det! Slut på dag 3.

Kommentarer

  • Säffle säger:

    Livet är inte rättvist men vi vet att styrka finns, finns styrka klarar man allt.
    Vi tänker på dig! Kramar.

    2012-12-01 | 15:34:24
  • Lisa säger:

    http://www.youtube.com/watch?v=q4NK80fA8Bo Forza Magnus !

    2012-12-01 | 22:31:54
    Bloggadress: http://lisastromberg.devote.se
  • Hagge säger:

    Med andra ord...en vanlig svensk..lagom är alltid bäst!Kan vara bra att med sig framöver.Än en gång vill jag berömma dig för det du står ut med,men så är man ju inne i det man gör.Du har väl varit ned i lagsporter...och då händer nått med en...tävlingsinstingt...ska fan inte förlora,eller hur?Märklig känsla... Men den infinner sig nästan direkt man får reda på vad man råkar ut för!Jag fick detta iaf,och jag tror faktiskt att den har slagit på för dig också.Kör på Magnus!

    2013-02-16 | 20:19:52

Kommentera inlägget här: