magnusn.blogg.se

FRAMSTEG

Kategori: Allmänt

8:e apr, dag 40 EB. Peppar peppar, nu börjar jag märka framsteg. Igår började jag klyva veden med hjälp av Uno och Tomas, vi körde ett ganska långt och tufft pass. Givetvis var jag ganska mör, men det var en skön mörhet efter arbete inte den gamla vanliga. Jag orkar inte, har ingen kraft i kroppen utan en helt vanlig trötthet man får i kroppen efter ett arbete man inte är van vid.

Idag har vi fortsatt, fick hjälp av Uno och Roger idag, det blev ett likadant pass som igår och jag mår fortfarande bra. Det känns helt otroligt, har inte haft denna känsla på ett halvår. Kanske jag kan bli bra igen, när man är som mest negativa och otålig har jag tänkt att jag kommer aldrig att orka något ordentligt igen. Nu ser det lite ljusare ut, har fått en positivare känsla i kroppen och i sinnet.

Imorgon ska jag åka till jobbet på eftermiddagen, har ett möte med chefen planerat för att börja diskutera min återkomst. Som jag sagt innan har jag siktat på maj, och idag känns det som en högst rimlig plan. Får försöka hålla igen mig själv lite ibland så jag inte förtar mig innan jag börjar, eller att jag tar på mig för mycket för snabbt när jag börjar.

Jag väntar också förfullt på att få en kallelse till Sahlgrenska för återbesök, skulle vara 6 – 8 veckor efter avslutad behandling och idag är det 6 veckor sedan, så det borde komma när som helst. Skulle vara skönt med en bekräftelse på att allt läker som det ska.

Jag har några bekymmer kvar. Ett jag har fortfarande morfinplåster mest för att inte få abstinens, men ska försöka bli av med dem inom två veckor. Två, smaken är inte tillbaka, förvisso börjar jag ana en del smaker men det är mycket kvar. Tre, jag har väldigt dålig salivproduktion. Det leder till fluorsköljning för att hindra karies och att jag måste dricka mycket när jag äter annars växer det bara till en stor degig klump i munnen. Fyra, strålskadorna på huden gör att jag ska vara försiktig med solen, det är inte så lätt när det är på halsen och ansiktet. Jag har nu köpt solskyddscreme variant protection 50 med UV a och UV b skydd. Det är bara att väja sig vid att smörja in sig varje morgon, lite jobbigt när man aldrig har använt hudkräm eller liknande. Men kvinnor gör det hela tiden så jag ska nog fixa det också. Jag tror det var alla bekymmer för tillfället, om jag inte räknar att det fortfarande är tjäle i jorden som nr. fem. Med tjäle i jorden öppnar inte greenerna på säkert två veckor än och det är klart att det är ett problem när man vill spela golf.

Kommentarer

  • Ronny säger:

    Magnus, härligt att läsa dagens blogg innehållande en beskrivning på en Magnus som mår bättre och bättre.
    Tänker som tidigare på dig och vi i ligan ser framemot att snart få se dig på första tee.

    2013-04-08 | 22:27:12

Kommentera inlägget här: