magnusn.blogg.se

LITE ÖKAT HB VÄRDE

Kategori: Allmänt

2 apr, dag 34 EB. Igår blev det ingen uppdatering av bloggen, frekvensen kommer att gå ner nu. Det händer inte mycket nytt utan det försätter med en jämn väntan på genombrott i rehabiliteringen. Jag kommer antagligen inte att uppdatera varje dag när det inte händer så mycket.

Idag var jag i Vessige och mätte mitt hb värde för att se om det går åt rätt håll. Peppar peppar… så gör det det. 112 är det nya värdet fortfarande lågt men det går åt rätt håll. Vet inte hur högt det behöver vara för att känna en stabil förändring.  Helt klart är att 112 är inte tillräckligt för att jag ska känna mig pigg. Igen blev jag påmind om att det är tålamod som gäller, det är trotsallt bara 5 veckor sedan jag avslutade min behandling.

Passade på att väga mig också, det fortsätter neråt och jag står nu på -14 kg vilket är lika med 78 kg. Nu måste jag verkligen stoppa fallet. Jag har varit dålig på att komplettera maten med näringsdryck men det måste jag göra nu. Om jag går ner i vikt äter jag för lite och om jag äter för lite får jag inte tillräckligt med energi och blir trött av det också.

Som ni ser så är allt som vanligt.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Njut av solen :)
    Men stoppa i dig tillräckligt med mat och dryck!

    2013-04-03 | 09:40:01
  • Mats L säger:

    78 kilo Magnus -det var inte mycket det... Skönt ändå att dina blodvärden går åt rätt håll även om det går långsamt!
    Förstår att det känns som tiden kryper fram men bara så du vet - det mesta är sig likt här på jobbet så jag tror inte du missat mycket...

    2013-04-03 | 13:53:25
  • Erik säger:

    Har inte läst på ett tag nu Magnus men fått lite muntligt av Dick och Henrik. Skönt att se att det går frammåt. Ljuset kommer nu och snart värmen också. då går det nog inte att motstå positiva tankar och aptit. Ser fram emot att få se dig på jobbet så småningom.
    Jävla jobbig bantningskur du valde förresten :o)

    2013-04-04 | 09:50:02
  • Susanne Landström säger:

    Du gör så bra du kan Magnus! skynda långsamt, ät det som du älskar och må som den prins du är.
    Kämpa på.

    2013-04-04 | 13:42:05
  • dick säger:

    Förstår att det känns långsamt, men tålamod är ju en dygd säger de;) Kämpa på, lägg fokus på förbättringarna, ät det du kan o gillar, drick din näringsdryck och rätt var det är känner du dig mycket starkare igen! Hoppas vi ses på tisdag!

    2013-04-04 | 21:07:24
  • Gunnel säger:

    Öl kanske kan vara en bra näringsdryck! Gott om kalorier är det också, som att dricka bröd.
    Vid HB 120 slapp man järntabeletter när man var gravid- då ansågs man vara helt ok. Och du är snaart där. Ses kanske på tisdag?

    2013-04-05 | 14:53:52

Kommentera inlägget här: