magnusn.blogg.se

SÖMNPROBLEM OCH MORFIN?

Kategori: Allmänt

5:e apr, dag 37 EB. Dagarna går, men läget är i stort sett oförändrat. Förutom att jag haft svårt att sova de senaste nätterna. Det liksom kryper i hela kroppen och det längsta jag kan ligga still är en minut. Klart att man inte kan somna då. För två nätter sedan provade jag mina sömntabletter jag fått, en insomningstablett och en som ska göra att man sover hela natten. Jodå, de var jättebra, somnade halv fyra ungefär. Det var inte mycket nytta med dem, man ska kanske kombinera dem med whiskey…….

Misstänker att sömnproblemen kan vara abstinens av att jag minskat mitt intag av morfin från 100 mg plåster till 25 mg på bara två veckor. Har försökt att få tag på läkaren i Halmstad för att få reda på om det är rätt och vad jag ska göra. Tyvärr har jag inte lyckats få kontakt med dem, tills motsatsen är bevisad så utgår jag från att jag har rätt. Det innebär att jag inte minskar ytterligare förrän jag har pratat med dem. Tror inte jag har ont längre, men det kan man inte veta när man hela tiden har smärtstillande i kroppen.

Sedan mitten på januari till mitten på mars har jag gått på morfin och vanliga smärtstillande, 8 Panodil och 3 Diklofenak om dagen. Nu har jag slutat med alla tabletter, jag tar Panodil spontant nån gång då och då.

Jag har fortsatt med en – två timmars skogsarbete varannan dag ganska lagom dos får jag säga. Nu är det klart i skogen och jag tror att det kommer att bli hemkört imorgon lördag. Så nu alla volontärer kan ni ringa in och anmäla er för tjänstgöring från och med Måndag.

Idag slog vårkänslorna till när jag kom tillbaka efter en skogspromenad med hunden. Jag bara tvungen att lunta lite gräs. Det brann precis lagom, ingen risk att det skulle sprida sig för mycket, det orkade inte ta allt så det blir minst en gång till. Det är något speciellt med att lunta, det är som det boren liten pyroman i en. Ja, jag är lite generell men de flesta jag känner tycker också det är roligt, antagligen ett litet spänningsmoment om man klara hålla det i schack eller inte.

Kommentarer

  • Johan "Lappen" Törnqvist säger:

    Utför luntningen lika snyggt som rehaben, så får Falkenbergs brandkår vila. Här uppe i Umeå har vi 50cm snö kvar på gräsmattan, så jag får arbeta med snöspade ett tag till. Ha det :-)

    2013-04-07 | 00:08:48
  • SOL säger:

    Ska se Stadionpremiären av allsvenskan idag men har svårt att uppbringa vårkänslorna. 0-gradigt och snö i luften. Men vad gör det om DIF vinner!

    2013-04-08 | 18:25:31

Kommentera inlägget här: