magnusn.blogg.se

ABETSVECKAN ÄR IGÅNG

Kategori: Allmänt

11:e feb, dag 76. Då var jag igång igen. Veckans första strålning avklarad och även ett besök hos tandläkaren som hjälpte mig att städa lite i munnen. Det är i stort sett omöjligt att borsta tänderna nu på grund av alla såren jag har i munnen. En städning i munnen görs genom att munnen bedövas och därefter torkas det rent på tänderna, i gommen och på tungan med en lösning bestående av koksalt och väte. Det gör att jag håller mig fräsch i några dagar. Det enda jag kan göra själv nu är att ta väldigt försiktigt med tandborsten och sedan skölja med fluor. Hoppas att det räcker för att hålla ordning på garnityret, annars får jag gå igenom en massa tandläkarbesök senare i år.

Som ni kanske förstått kan jag inte köra själv längre, men tack vare en massa goda kamrater som skjutsar mig behöver jag inte åka resam eller sjukbussen och lägga hela dagar på transporten. Redan idag har jag chaufförer för resten av behandlingarna vilket känns fantastiskt, det innebär att jag har många goda vänner. Skulle vilja passa på och tacka alla för den fantastiska körhjälpen.

Det fortsätter att vara tungt på alla plan. Jag fick idag OK på att öka dosen av det flytande morfinet. På onsdag träffar jag läkaren och kommer då att be om ökning av plåstret till 100mg. Brännskadan som jag har på halsen fick jag en lindrande kompress till, känns inte helt OK men det är bättre än innan. Om jag nu ska vara positiv kan jag meddela att sonden sitter fortfarande kvar.

Nu har jag gjort 23/33 delar.  När imorgon är gjord kommer jag att räkna antalet resterande behandlingar i ENTAL.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Nu kan du räknar ner med bara fingrar på händerna!
    Ljuset i tunneln kommer närmare, kanske ölen på torget i Wroclaw redan innan semester.

    2013-02-11 | 18:12:15
  • Kenta säger:

    Hej Magnus
    Tack för några trevliga timmar idag, hade nästan lite svårt att hänga med i ditt tempo idag när vi gick till tandläkaren
    (; ).

    2013-02-11 | 18:19:31
  • Mats L säger:

    Börjar närma sig upploppet nu!
    Kan tänka mig att den där ölen Henrik nämde lockar men kanske inte nödvändigtsvis i Wroclaw....

    2013-02-12 | 09:09:42

Kommentera inlägget här: