magnusn.blogg.se

BARA EN STRÅLNING KVAR

Kategori: Allmänt

22:e feb, dag 87. Nu är det en kort vila i helgen innan det är dags för sista anfallet på måndag morgon kl 8.45. Det blir en helg på Sahlgrenska sjukhus för mig, känns lite motigt men allt är relativt. Det är inte omöjligt att jag får lite besök i helgen också som kan hjälpa till att slå ihjäl lite tid. Helgkvällarna blir lite annorlunda istället för att sova i varsitt soffhörn får vi sova på varsitt ställe. För det är så det brukar se ut nu för tiden, sova framför TV:en  på det viset blir det en ”vanlig” helg ändå¨.  Men vad gör en helg, här finns massvis av orörda helger i framtiden.

Det är mycket prover och mediciner nu. Tror inte det är tillåtet att frakta mig på vägarna utan varningsskylt för farlig last, med tanke på alla de kemikalier jag har i mig nu. Planen verkar vara att skicka mig till Halmstad för att börja på rehabiliteringen. Hoppas att jag kan komma hem efter en max två nätter i Halmstad. Känner redan att jag mår bättre och då kommer rastlösheten fort.

Alla prover verka gå åt rätt håll. Kanske hjälpt av antibiotoka som jag har intravenöst sedan i söndags. Nu gäller det att fokusera på att bygga upp kroppen igen från och med tisdag. Det viktigaste för mig är att bli så hel i halsen att jag kan äta själv utan sonden. Det kommer att dröja innan smaken kommer tillbaka, vilket jag kan acceptera. Bara det inte är som idag att allting smakar sur disktrasa/svavel. Det är stor skillnaden på ingen smak och dålig smak. Neutral smak i munnen och ingen sond tror jag är basen för att jag ska rehabilitera snabbt.

32/33 delar gjorda. UNDERBARA siffror att skriva. BARA en strålning kvar. Och vet ni vad jag leder med 32 – 0 mot klaustrofobin.

Kommentarer

  • Laila Svensson säger:

    Båda gläds vi över detta fina blogginlägg och önskar dig av hjärtat god fortsättning!

    2013-02-22 | 18:07:41
  • Henril säger:

    Gött mos & mod!

    2013-02-23 | 14:21:37

Kommentera inlägget här: