magnusn.blogg.se

BERG OCH DALBANA

Kategori: Allmänt

15:e feb, dag 80.  Tiden går fort, nu är en arbetsvecka slut igen. Jag har en spännande vecka framför mig, antar att jag får mer information kring rehabiliteringsperioden. Är nyfiken på vad jag ska göra? Kommer det att vara veckoprover, vad kan jag göra själv för att skynda på processen? På torsdag ska jag få mitt sista cellgift.

Har varit inne på det förut att ha cancer är en riktig berg och dalbana. När jag skrev de förra gången var det mer inne på det psykologiska, denna gång är det mer med det fysiska i fokus. Idag när jag gick upp var det ganska ok kunde ta frukost och mediciner och allt kändes ok. Färden upp till Göteborg kände jag mig hängig och sov stor del av resan, plus att jag fick kraftiga hostattacker. Behandlingen gick bra, precis som hemresan väl hemma åt jag och sov samtidigt, mådde ganska risigt så att säga. I eftermiddag har det varit likadant och det är så dagarna ser ut. Några timmar bra, några timmar risigt. Det är bara att vänta på vändningen.

Idag var vikten bra, hade lyckats öka några hekto. Kan jag nu åtminstone att hålla vikten framåt är det bra. Nu är det helg och jag ska försöka samla så mycket energi som möjligt för klara nästa vecka också på ett bra sätt.

Det är bara sex behandlingar kvar, eller med andra ord 26/33 delar gjorda.

Kommentarer

  • Ulf Erik säger:

    Hej Magnus !
    Ju mer man läser om din match mot "organisterna", så tänker man på hur bra du skriver.
    26 av 33 nu, jag som är fotbollsnörd vet att du kommer att hålla nollan o peta in ett segermål i slutminuterna !
    Hälsn. dina fans i Lastad

    2013-02-16 | 11:44:20
  • Susanne Landström säger:

    Jag kan läsa mellan raderna vilken fighter det bor i dej! du kommer att ge allt du har för att besegra detta djävulska som drabbat dej.
    Styrkekram Susanne

    2013-02-17 | 20:37:24

Kommentera inlägget här: