magnusn.blogg.se

BESÖK OCH SISTA CELLGIFTET

Kategori: Allmänt

21:e feb, dag 86. Nu har jag varit inlagd några dagar på sjukhuset och det har blivit till en vardag. Slutet av början är inom räckhåll. På måndag efter lunch är jag färdigbehandlad och kommer då att bli förflyttad till Halmstad för fortsatt eftervård. Hoppas att det bara blir en natt eller två och att jag kan sköta det mesta hemifrån med lite hjälp från distriktssköterskorna i Vessigebro.

Igår kväll fick jag besök av Henrik och Dick, kvällen gick fort. Fick i mig lite av det senaste skvallret från jobbet toppat med lite skratt. Tiden går lite fortare helt enkelt. Idag på EM kom Sven-Olof och hälsade på, han hade med sig en Golf Digest, inte helt fel. Det blev en del roliga diskussioner om olika samhällsfenomen, men även en gemensam längtan till säsongsstarten. För mig är längtan tvåbottnad, inte bara till det fantastiskt roliga spelet utan också en symbol för att jag är frisk igen.

Ett avslut blev gjort idag också, sista cellgiftsbehandlingen. Jag har inte fokuserat på det så mycket eftersom de senaste gångerna har det fungerat bra. De två första 5-dygnsvariantera var mycket tyngre än de här sista 1-dags varianterna.  Oavsett om det är lite eller mycket jobbigt så är det avslutat och jag kan fokusera på övriga saker som är kvar.

Alla saker börja ramla på plats nu. Känslorna ändrar sig fort när man är i en  sådan här process. För bara tre dagar sedan var det väldigt mörkt, två dagar sedan börja jag skymta lite ljus i tunneln och idag är det som om dörren stod på glänt. Kan undra om den är vidöppen på måndag EM?

Nu står nedräkningen på 31/33 strålningar gjorda och 5/5 cellgiftsbehandlingar gjorda.  Låter det inte som musik, eller?

Kommentarer

  • Lars säger:

    Sweet music.
    Fråga docktorn om du blir av med slicen nu med :P

    2013-02-21 | 18:30:02
  • Amanda säger:

    Läser alla dina inlägg pappa och tänker på dig vareviga sekund. Du är den starkaste jag känner, du är min förebild. SNART är det värsta över!!!

    2013-02-22 | 04:38:28
  • Jossan säger:

    Säger samma som Amanda, tänker på dig hela tiden och jag saknar dig och mamma, hoppas jag kan komma hem snart så jag får krama er!! <3

    2013-02-22 | 10:52:50
    Bloggadress: http://envanligsvensson.wordpress.com/
  • Ollesamottie säger:

    Härligt att höra Magnus. Snart är det värsta över och ni kan se framåt igen. Måste kännas skönt att se slutet på behandlingarna. Vi tänker på er. Kram

    2013-02-22 | 13:51:28

Kommentera inlägget här: