magnusn.blogg.se

DAG ETT I REHABILITERINGEN

Kategori: Allmänt

26:e feb, dag 1. Nu är det dag ett i rehabiliteringen. Just nu är det en väldigt stor och brant backe jag har framför mig. Jag vill vara frisk idag jag vill inte ha en ny sond, jag vill inte ha en sond alls. Ja, visst jag har vänt blad problemet är att jag inte gått vidare. Behöver antagligen några mer dagar innan det landar in och att jag kan gå vidare.

För lyfta mig själv och kunna rehabilitera på ett bra sätt behöver jag antagligen få en sond som fungerar och vara hemma. Det är dumt att fokusera på det jag inte har för tillfället, men antagligen naturligt. Ska försöka lyfta mig själv nu så jag kan speeda upp rehabiliteringen.

I natt har jag mer eller mindre suttit och sovit med näring direkt in i blodet. Det går att få näring på det viset också men då kan jag inte vara hemma, sonden är viktig.  Det blir mycket tid för funderingar när man ligger som jag gör, får inte låta de negativa tankarna ta överhand. På Sahlgrenska hade jag eget rum, nu ligger vi 3 personer i samma rum. Inget idealt sätt att rehabilitera, alla är slemmiga, harklar och spyr om vartannat. Det är inte lätt att sova då.

Full fokus framåt Magnus…………

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Så alltså 1/90. Eller 34/123 eller 101/190 (från besked). Du är mer än halvväg :)

    Hoppas de närmaste dagarna stabiliserar sakernas tillstånd och du får ordning på sonder m.m.
    Fokusera på de små stegen!

    2013-02-26 | 17:28:34
  • Christina Nilsson säger:

    Heja på Magnus, skönt att du nu är inne i nästa fas. Kramar christina

    2013-02-26 | 19:23:40
  • dick säger:

    Skönt att du är i denna fasen. Håller med Henrik om de små stegen, eller skynda långsamt.

    2013-02-26 | 19:42:55
  • Michael säger:

    Gott jobbat Magnus, nu kan du sätta en stor bock i kanten på den här fasen. Skönt! Hoppas du får komma hem snart, hemmiljön gör säkert att du kan slappna av mer. Nu börjar nästa fas - att ta dig tillbaka till det "vanliga" livet. Vägen dit kommer inte att vara spikrak och det som var vanligt tidigare blir kanske inte samma vanliga. Men riktigt bra kommer det garanterat att bli!

    2013-02-26 | 23:04:52

Kommentera inlägget här: