magnusn.blogg.se

EN LÖRDAG PÅ HOSPITALET

Kategori: Allmänt

23:e feb, dag 88. Känns som mitt allmäntillstånd blir bättre för var dag och med det så ökar rastlösheten. Det är bara två dagar kvar tills det planerade eld uppehållet kommer. Bara att hoppas att alla ”organister” har dött ordentligt och att jag kan jobba upp min kondition så fort som möjligt.

Idag kom Hillevi och mamma på besök så jag har haft lite sällskap i eftermiddags. Det är inte utan att det hade varit skönt att åka med hem. Kan hoppas att jag inte behöver vara på sjukhus nästa helg i varje fall. Det är svårt när man är sådär mitt emellan riktigt sjuk och lite sjuk. Jag är inte så bra att jag orkar göra en massa det är till och med svårt att läsa för att jag inte orkar koncentrera mig. Samtidigt så är det dödens tråkigt att bara ligga i sängen, jag är alltså för frisk för att bara sova.  Detta ska väl vara övergående nu.

Tankarna vandrar mellan att ta en dag i taget, till när jag har en normal vardag igen. Och vad vill jag göra med resten av mitt liv? Tankar som blir mer påtagliga i takt med att jag mår bättre. Kommer kanske att reda ut sig de närmaste månaderna. Helt klart är att det viktigaste är att ha hälsan, och att göra saker som får en att må bra. Livet är helt enkelt för kort för att gå och må illa över vad man gör eller inte gör.  Fokusera på det positiva och njut är mitt motto.

Lördag kväll på Sahlgrenska får bli melodifestival och därefter lite sömntabletter och att njuta av en god natts sömn. Bara 2 dagar kvar tills avslut i första fasen i kriget mot organisterna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: