magnusn.blogg.se

EN TUFF DAG SLUT

Kategori: Allmänt

1:e feb, dag 66. Började dagen tidigt med att trycka i mig en näringsdryck och mediciner genom sonden.  Tidig strålning idag 8.20 för att hinna med cellgift också.  Jag körde själv till Varberg där Henrik tog över ratten, på den vägen var jag tvungen att stanna en gång för att spy upp hela frukosten och medicinerna. Där gick den smärtlindringen, åtminstone den som skulle fungera som bäst under strålningen. Det var tufft att ligga där med bara svagsmärtlindring och ständig påfyllnad med slem som måste sväljas om jag inte vill drunkna i det.

!7/33 gjorda strålningar. Det innebär att hälften är passerat nu, härligt. Jag ordnade nya smärtstillande mediciner så fort jag kom upp på avdelningen. Har i stort sett legat med dropp hela dagen. Sovit till och från samt små tittat på TV. Nu hoppas jag att jag kan stå ut de närmsta dagarna, tyvärr så kom den vanliga bieffekten redan till hemresan. Kraftig hicka och halsbränna, gissa om det är jobbigt när hela halsen är som ett öppet sår. Finns nog bara en lösning, halsbrännemedicin och ökad dos av morfin. Ska försöka stå ut så bra jag kan.

Som sagt tiden går och det är bara 16 behandlingar kvar. Focus på att vila i helgen så jag orkar med en arbetsvecka till.

Kommentarer

  • Jan J säger:

    Tja, det är bara att köra vidare med bråktalen. snart bara en liten ynklig tredjedel kvar! Droger: OK Smärta: Inte OK
    Tills dess//Jan J

    2013-02-01 | 22:35:26
  • Kusin Carina säger:

    Magnus, ser att du kämpar tappert. Du är fantastisk som ändå orkar dela med dig varje dag. Följer som sagt, din kamp lite på avstånd. Försöker skicka lite kraftkramar till dig, du behöver många.

    Idag är det hopp om livet när man tittar ut. Hoppas du har lika vacker blå vinterhimmel som vi och solsken som flödar, (ser varmare ut än det är). Det ger hursomhelst vårfeeling. Hurra!

    Vila och samla kraft, en god idé inför kommande utmaningar.

    Hälsningar
    C

    2013-02-02 | 13:17:59

Kommentera inlägget här: