magnusn.blogg.se

EN TUNG DAG

Kategori: Allmänt

9:e  feb, dag 74. Det har varit en tung dag idag. Ibland är dagarna lite tyngre utan att jag kan säga varför. Känner mig hängig och lite håglös. Inget konstigt egentligen utan det kommer med diagnosen.  Jag gör vad jag kan för skingra tankarna, det räcker så väl med fysiska problemen med spykänslor, trötthet och lite magknip då och då.

Måste jobba stenhårt på inställningen när jag går in i den här känslan. Frisk luft är bästa medicinen, att bara gå ut och sätta sig på stubbe i skogen andas in och fundera på vad jag kan göra just nu för att må bättre. Försöka fånga dagen.

Jag har i varje fall kvar samma sond som de satte in i går morse, vilket är bra. Det är svårt att veta när jag fått tillräckligt med välling, det är det som ställer till det. Om jag får i mig förmycket så stiger det upp i halsen och blir till sura uppstötningar och slem som triggar igång min spyreflex.

Det börjar bli dags att uppdatera mina målbilder, nu är det bara 11 gånger kvar tills jag är färdigbehandlad. Tilläggsmål kan vara att bli av med sonden, när kan det vara? Mitten mars kanske, får diskutera med läkaren hur jag kan göra med det. Antar att jag får prova att äta och när det går tillräckligt bra kan man ta ut den. Är mitten på mars en realistisk målsättning? En annan målsättning kan vara att bli av med CVK:en. Det borde funka när behandlingen är klar, tror inte de ska ta prov så ofta att det är lönt att ha kvar den efter sista cellgiftet.

Lite hemtrevligt knaster i brasan och melodifestival på TV ska kunna hjälpa till att ladda batterierna och skingra tankarna ikväll.

Kommentarer

  • Mor säger:

    Det går inte att föreställa sig hur kämpigt du har på alla plan. Men kämpa på snart räknas dagarna i ental.Mycket märkligt dagarna går fort i alla fall.

    2013-02-10 | 11:21:08

Kommentera inlägget här: