magnusn.blogg.se

EN VANLIG DAG NU FÖR TIDEN

Kategori: Allmänt

5:e feb, dag 70.  Idag körde Lars till Göteborg, det var både strålning och provtagning som gällde idag. Men var trots allt hemma till 10.30 tiden igen. Lagom att ”äta” andra fruskost då. Den tidiga frukosten blir ”bara” en näringsdryck. Den motsvarar dock 3 -4 ostmackor så det är ganska OK.  Det tar mycket tid med de vanliga välling måltiderna, ca; 2 tim.

Min dag är nu ganska inrutad och kretsar kring att få i mig tillräckligt med energi, balanserat med frisk luft och sömn. En normal dag ser ut som nedan;

  • ·        Ca; 06.30 Medicin + en näringsdryck via sonden
  • ·        GBG fram och tillbaka inkl. behandling
  • ·        Ca; 10.30 Medicin + välling dropp + sömn  (2 tim)
  • ·        Ca; 13.00 Utomhusaktivitet, promenad eller likanande (1 tim)
  • ·        Ca; 14.30 Medicin + välling dropp + sömn (2 tim)
  • ·        Ca; 17.00 Medicin
  • ·        Ca; 19.00 Välling dropp (2 tim)
  • ·        Ca; 21.00 Medicin för kvällen
  • ·        Minst en gång per natt vaknar jag och behöver fylla på med flytande morfin.

Ungefär såhär är min vardag för tillfället, kan jag bara hålla smärtan stången går det bra. Det tar på behandlingarna och jag har så smått börjat fundera på hur rehabiliteringen ska bli, hur fort är jag tillbaka? Det får ta den tid det tar tänker jag ibland, samtidigt om jag inte sätter upp mål för mig själv kan det ta onödigt lång tid att komma tillbaka. Kontentan är att jag måste sätta mina egna mål och fokusera på dem utan att vara dumdristig.

Vad som än händer eller för den delen inte händer fortsätter tiden att gå. Jag har nu klarat av 19/33 behandlingar. Och det är bara totalt 20 dagar kvar, mindre än tre veckor. Härligt kan se att det tar på dagarna nu. Imorgon är det läkarbesök utöver strålningen.

Kommentarer

  • Dee säger:

    hey Magnus i hope your time management skills will be usful for your medication :)............keep up the fight Uganda man needs you :)!!!!!!

    2013-02-06 | 17:43:13

Kommentera inlägget här: