magnusn.blogg.se

FRAMME I HALMSTAD

Kategori: Allmänt

25:e feb, dag 90. Sista dagen i den aktiva fasen. Sista cellgiftet fick jag i torsdags och sista strålningen i morse. Nu är det bara att invänta vändningen så att jag kan åka hem igen. Verkar som de vill ha mig här i några dagar för att se hur det utvecklar sig. Problemet är att jag inte vill vara på sjukhus längre, framförallt när jag inte fick eget rum i Halmstad.

Känslomässigt flyger jag fram och tillbaka. Å ena sidan har jag passerat en viktig milstolpe som gör att det känns bra, att jag är på gång, å andra sidan känns det som jag bara är i början på någonting nu och att det ska bli värre innan det vänder. Att bli flyttad till Halmstad, nya läkare och sköterskor nya rutiner stör det välkända mönstret och skapar en känsla av okändhet. Önskar att jag hade varit hemma i soffan istället för att ligga här på Halmstad lasarett.

Ny välling resulterade i att jag spydde upp sonden igen, det är skitäckligt att behöva spy upp sonden. Dels är det väldigt otrevligt att få ned den igen, dels så känns det som det sinkar läkeprocessen.

Precis som de varnat mig för så uppstod det ett visst antiklimax med dessa motstridiga känslor. Jag måste börja på den nya tideräkningen, tiden efter behandlingen. Har ställt in mig på att det är max 90 dagar rehabilitering. Från och med imorgon ska jag börja nedräkningen mot fullt återställd.

Kommentarer

  • Dee säger:

    Hey Magnus............i know it must be very frustrating for you to be in hospital and not at home but my friend this is going to do you well.......you are a strong man (viking) keep going take care!!

    2013-02-26 | 10:50:36
  • Susanne Landström säger:

    nu går du in i fas 2 att rehaba dej, förstår att det är frustrerande att byta Sjukhus och ny personal, men du ska veta att dom är duktiga i Halmstad.
    Styrke kramar.

    2013-02-26 | 17:50:59

Kommentera inlägget här: