magnusn.blogg.se

HÄRLIG VÅRVINTER DAG

Kategori: Allmänt

2:e feb, dag 67. Idag har jag känt mig relativt bra hela dagen, ni förstår att jag måste mäta allting i relativa termer för alla de här bakgrundseffekterna hänger såklart i. Verkar som jag börjar få koll på hur jag ska göra med sonden för att tillgodogöra mig näringen utan att behöva må illa eller känna att det är besvärligt. Tror det är viktigt att förlika sig med situationen eftersom det återstår ytterligare ett antal veckor med sond.

Förmiddagen var jag ute 1,5 timme och njöt av vädret samtidigt som jag körde in veckobehovet av ved. Orken går bara neråt och det irriterar mig, hur som helst med detta väder så var det 5 minuter arbete och 5 minuter solskensrehabilitering som gällde, vilket kändes väldigt bra. Även om jag inte varit ute på EM så är det lättare att sitta inne och titta på solen än om det varit skitväder. Det är lite lättare med vätskebalansen när jag tagit ut mig nu när jag har sonden. Har lärt mig att det går att fylla vatten i en vanlig drickaflaska och skicka in via sonden, två snabba flaskor när jag kom in satte kroppen i ett bra skick för en 1 timmes tupplur.

Verkar som jag utvecklat en bra förmåga att kunna ta tupplurar lite då och då. Jag sover inte så bra på natten för då känns det som jag tar ”vakenlurar” om en timme då och då. Hoppas att jag kan arbeta bort denna förmåga innan jag börjar arbeta igen, annars kommer de att få se en ny förmåga hos sin kollega, att när som helst under mötena kunna somna, så här långt är det inte ljudlöst heller så det kommer att märkas.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: