magnusn.blogg.se

HEMMA IGEN

Kategori: Allmänt

27:e feb, dag 2. Jag sitter nu hemma och skriver dagens inlägg. Härligt att få komma hem igen. Har precis tänt en liten brasa i kaminen och lyssnar på spraket och känner hur värmen sprider sig i rummet, hög mysfaktor.  Att ha det lite mysigt, så gott det går tror jag är viktigt för återhämtningen också.

Fick med mig en medicineringslista och lite nya recept. Jag har ett helt apotek hemma för tillfället. Nu blir det till att följa utvecklingen och minska intaget efterhand som det fungerar. Tror inte jag får åka i en bil nu utan en skylt med varning för farlig last med detta intag som jag har nu.

Jag har också fått provtagningstider och uppföljningstider inbokade, jag har olika aktiviteter fram till 14:e mars inbokat. Kan undra hur mycket medicin jag kan dra ner fram till dess? Eller hur mycket jag kan äta själv? Dessa två parametrar är mina första målsättningar, väldigt påtagliga. Samtidigt gäller det att bygga upp fysiken igen utan att förta mig. Svensk som man är så är lagom bäst.

Mentalt svänger det väldigt fort, man åker som en jojo upp och ner. Jag är mycket mer positiv idag jämfört med i början av veckan. Att det går upp och ner är naturligt, men jag var nog inte beredd på att det skulle gå så fort mellan toppar och dalar. Nu är det lite mer uppåt och då samlar jag energi för att hjälpa mig att stanna på topp så länge som möjligt. Rehabiliteringen är inledd, nu kör jag hårt.

Kommentarer

  • Martin D säger:

    De mentala svängningarna fixar du galant, har ju övats under en och annan golfrunda..:). Skönt att du fått komma hem igen, passa på och mys så mycket som möjligt!!

    2013-02-27 | 22:00:43
  • Ronny säger:

    Magnus, härligt att du fått komma hem igen för det är där du trivs allra bäst.
    Försök nu att glädjas åt svängningarnas toppläge och dessa läge kommer att bli fler och fler.....
    Om du vill ha hjälp med skjuts till koll o återbesök så bara hör av dig!

    2013-02-28 | 09:17:54
  • Siv Öberg säger:

    Det var riktigt roligt att höra! Nu kan du i lugn och ro börja återhämta dig. Bara det att sitta hemma och höra talgoxarna fila på sin sång zitzitu-zitzitu är rehabilitering! Våren är på väg - om än långsamt!

    2013-02-28 | 09:22:18
  • therese säger:

    Var så härligt att se dig hemma. Hoppas promenaden gick bra :) Bara säga till om ni behöver hjälp med skjuts el vad som helst. Sagt till Hillevi med. Jag är ju hemma mycket på dagarna.

    2013-02-28 | 14:09:51
  • Susanne Landström säger:

    Bara njut Magnus : ) hemma är såå mycket bäst det kan bli.
    Du är tapper och en kämpe som får heta duga.
    Kram

    2013-02-28 | 17:31:21

Kommentera inlägget här: