magnusn.blogg.se

LÄKARBESÖK OCH ÖKAT MORFIN

Kategori: Allmänt

13:e feb, dag 78. Efter strålningen var det läkarbesök idag. Kollade vikten och diskuterade smärta. Tyvärr så hade jag tappat ett kilo, vilket gjorde att läkaren tog på sig sin bekymrade min. Det här får inte fortsätta säger hon och spänner ögonen i mig. Jag får försöka att äta tillräckligt med välling och om morfinet biter bra kan jag kanske komplettera med något lättuggat/lättsvalt.  Hoppas att 100 mg morfin ska fixa det. Vet inte vad de gör om trenden fortsätter men det finns alltid en risk att de lägger in mig och/eller tvångsmatar mig. Och det är inget jag vill, jag får försöka mota Olle i grind.

Märkte att tiden går och nästa vecka är det ”sista” läkarbesöket under behandlingstiden eftersom det är onsdagar som gäller. På onsdag blir det en diskussion om hur tiden efter avlutad behandling kommer att se ut, hur länge vi tar sjukskrivning i första läget (heltidssjukskrivning). Skulle kunna tänka mig att det blir till första återbesöket.  Preliminärt är det 6 – 8 veckor efter sista behandlingen, vilket innebär någon gång mellan 8:e och 22:e april.

25/33 delar gjorda. Det innebär bara 8 gånger kvar. Härligt att se hur det krymper nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: