magnusn.blogg.se

NY ARBETSVECKA

Kategori: Allmänt

3:e feb, dag 68. Har känts bra i helgen, i natt vaknade jag bara en gång, gick upp och tog en 4 ml morfin sen sov jag till 07.30. Det är säkert sonden som börjar ge tillbaka lite energi till kroppen. Verkar som dos av smärtstillande är bättre dimensionerat nu, kan nog hålla fast vid 50 mikrogram plåster ett tag till.  Tekniken ligger i att möta med tabletter eller flytande morfin innan det börjar göra för ont, gör man inte det hamnar man i bakvatten och det är då jag upplever smärtan mer än vad som är nödvändigt.

Har varit ute i två omgångar idag små promenader är härligt i min egen takt. Har laddat ner en app som mäter med GPS hur långt jag går och vilken tid det tar etc… En rolig leksak när jag ska börja bygga upp mig igen. Har i varje fall kommit fram till att den vanliga rundan jag har kan delas in på 4 olika distanser beroende vad jag tar av. Rundorna är 1, 2, 3, eller 4 km långa. Nu har jag gått 1 km idag. Om jag mår hyfsat i veckan ska jag mäta upp lite andra rundor också.

Även om jag har mått bra kan jag inte svälja som vanligt utan förlitar mig till sonden, jag har två piller som jag måste svälja och det gjorde fortfarande ont.  Nu är det full fart framåt en vecka till som gäller

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Gött, det låter som du fått tillbaka lite mer driv och verkar må lite lite bättre. Ljuset i tunneln kommer närmare för varje dag. Det gäller att hela tiden försöka hitta varje litet korn av optimism och energi.

    2013-02-04 | 14:09:14

Kommentera inlägget här: