magnusn.blogg.se

NY MILSTOLPE, < 10 KVAR

Kategori: Allmänt

12:e feb, dag 77. Nu går det att räkna antalet behandlingar som är kvar på mina fingrar. Går nu in i slutfasen i kriget mot organisterna, kan också se det som slutet på början. Även om det fortfarande är tungt med alla biverkningar som numera toppas av en tät näsa också, gör det saker lite lättare. Jag börjar skönja slutet.

Jag har nu påbörjat förberedelserna för att inleda slutet (rehabiliteringen). Som jag ser det har jag om 13 dagar påbörjat slutet. Nu har jag förstått att det inte går att hänga upp rehabiliteringen på ett fast tidsschema. Hur lång tid det tar är mycket individuellt säger läkaren, han säger att upp till 6 månader är normalt innan biverkningarna gått tillbaka och att man jobbar 100% igen.

Försöker att bygga upp mina egna målsättningar. Steg ett är att jag ska vara tillbaka snabbare än normalfallet. Ska i de kommande veckorna försöka bryta ner målbilden till olika delmoment. Några exempel hur det kan se ut är;

  • ·        Plockar bort sonden, senast datum X
  • ·        Spela första rundan golf, första rundan i golfligan (tidigt april)
  • ·        Tagit bort all morfin, senast datum X
  • ·        Börjat arbeta, senast datum X (inte heltid)
  • ·        Etc…

Till detta kan jag alltid drömma om när jag kan laga och njuta av en god oxfile och ett gott rödvin (Juni kanske). Kan hålla på att räkna upp saker jag saknar ganska länge, men det ligger förlångt bort för tillfället för att jag ska spilla tid och energi på det nu.

Antar att ingen missade att nu är 24/33 behandlingar klara.

Kommentarer

  • Gunnar S säger:

    Längtar också efter första golfrundan i ligan. Ser fram emot att se dig på första Tee!

    2013-02-12 | 22:49:48
  • dick säger:

    Skönt att du kommit så långt som till ental. Du kämpar fantastiskt! Bra att dina mål är SMARTa...!

    2013-02-13 | 06:44:11

Kommentera inlägget här: