magnusn.blogg.se

NY SOND PÅ PLATS

Kategori: Allmänt

7:e feb, dag 72.  Jag fick en ny sond på plats i morse efter strålningen, därmed tänkte jag börja äta igen när jag kom hem. Jag satte mig i soffan med en halvliter välling i sonden antagligen gjorde jag samma fel som sist när jag hade fått sonden, jag åt för fort vilket ledde till att jag spydde upp dagens måltid. En riktigt otrevlig upplevelse att spy den här ”sura disktrasan”. Smaken i munnen gör att man bara vill spy mer, samtidigt som jag försöker låta bli att spy för att inte kasta upp sonden som precis är isatt igen.

Trots brist på mat tog jag en promenad på 4,5 km efter den så kallade lunchen. Lite roligt med den nya appen som gör att jag kan mäta mina promenader. Det är svårt att uppskatta distansen när man går i skogen.  Är helt genomsvett när jag är färdig, då är det gott att sätta sig i soffan dricka en halvliter vatten genom sonden och sova en stund. Var nära att kräkas igen när jag tog min medicin i EM, ska försöka vänta till i kväll med att äta igen. Behöver nog äta sakta för att få behålla det.

Synd om maten ska börja krångla nu när jag var på gång med mer energi och viktökning. Det är bara att borra ned huvudet och kämpa sig tillbaka. En dag kvar att stråla sedan är det helg igen. Får hoppas att jag kan få igen lite kraft i helgen.

Försöker ladda redan idag, har tänt brasan som knastrar hemtrevligt samtidigt som det är skid-VM på TV. Mysfaktorn är relativt hög, gäller bara att tänka bort min fysiska form.  Idag är 21/33 delar avklarade och Kl 07.30 imorgon är det dags igen.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hejja Hejja här går det undan! Fy fan va du kämpar bra!!!

    2013-02-07 | 20:15:51
  • Helena säger:

    Det är fantastiskt att se att du kan njuta mitt i allt det jobbiga! Det märks också att du har fullt fokus på att klara den tuffa behandlingen och jag tror att det är ett måste för att klara av det som du går igenom. Låt bara inte ditt enorma fokus ta slut i samma stund som behandlingen är slut. Det är en tuff resa även efter allt.

    2013-02-07 | 22:22:04

Kommentera inlägget här: