magnusn.blogg.se

PLUS OCH MINUS MED MORFIN

Kategori: Allmänt

14:e feb, dag 79.  Situationen är fortsatt tuff och kommer att vara det i ytterligare tre veckor. Det fotsätter att bli sämre i ytterligare ca: 2 veckor efter avslutad behandling. Känns logiskt eftersom det tog ca: två veckor in jag reaktionerna kom efter att jag börjat behandlingen.  En fördel är att inte behöver åka till Göteborg varje dag när behandlingen är klar utan kan använda all energi till att bli frisk istället för att sitta i en bil.

Morfin är en fantastisk uppfinning, som ni vet har jag ökat plåsteret till 100 mg nu. Dosen till det flytande, kortidsverkande morfinet ökar också, nu får jag ta upp till 10 ml var fjärde timme. Jag började på 2 ml var fjärde m. Samtidigt som fantasiska med att bli av med smärtan är underbart ökar naturligtvis också biverkningarna vilka inte är lika fantasiska. De mest påtagliga är att man får hård mage, och då pratar jag hård mage. Försök att pressa en två tums boll igenom ett rör en tum, det ger nog en bra bild för att ni ska förstå. Inga mer detaljer men det är inte roligt, måste öka doserna av anti-hårdmage tabletterna. Tröttheten ökar hela med volymen morfin. Känns som jag kan sova med öppna ögon nu. Ett nytt steg iav bieffekter har också till kommit, hallucinationer. När jag är på väg att falla i sömn så dyker de upp. I eftermiddags delade sig soffan på två och ett ansikte svävade fram, jag var tvungen att öppna ögonen för att se efter. Det har hänt ett par gånger nu, det är bara att vänta på de schyssta hallucinationerna som man hört talas om.

26/33 delar gjorda. Det är bara 7 behandlingar kvar innan den nya tideräkningen börjar för efterkrigstiden. Skillnaden är att nu har jag arbetat med nedräkning, för efterkrigstiden får det bli en uppräkning. Från dag 1 tills jag arbetar 100% igen. Ännu kan jag inte gissa hur många dagar jag behöver räkna. Läkaren säger 180 dagar, jag säger inte mer än 90 dagar. Det är klart att läkaren har mer erfarenhet än jag, men jag är envisare än han. Det är bara att vänta och se.

Kommentarer

  • Laila Svensson säger:

    Vår beundran för dig käre Magnus bara ökar allteftersom du prövas allt hårdare! Detta låter som ett rent helvete! Men du ska veta att vi tänder ljuset för dig varje dag och håller våra tummar så skinnet vitnar <3

    2013-02-14 | 19:09:20
  • Susanne Landström säger:

    Styrkekramar till dej Magnus.

    2013-02-14 | 20:53:35
  • "yngveson i stan" säger:

    -Heja Magnus....vår förundran över din kämparglöd
    stiger för varje dag, som vi läser din fantastiska blogg! Tack, för att vi får vara delaktiga i din kamp, vi är med dig och Hillevi varje dag, i våra tankar! Kramar till er båda!

    2013-02-14 | 22:27:34

Kommentera inlägget här: