magnusn.blogg.se

TRÖTTHETEN ÖKAR SONDEN UT IGEN

Kategori: Allmänt

8:e feb, dag 73. En vecka till slut, härligt att det tar på tiden. Verkar som det har blivit någon förbannelse med sonden nu. Jag spydde upp den i bilen på väg upp till Sahlgrenska i morse. Det är väldigt otrevligt. Samtidigt som jag spyr så växer en mask i munnen på mig som jag vill svälja, för jag vill inte hålla på att trä ner en ny varje dag. Som ni förstår är det omöjligt att svälja och spy samtidigt även om jag gjorde ett tappert försök.

Tröttheten som kommer av strålning och medicineringen bara ökar. Idag halvsov jag till Göteborg och hem igen. Väl hemma (med ny sond) var det dags för mat, tog god tid på mig och jag fick behålla både maten och sonden. Däremot var jag tvungen att sova en timme direkt efter. Eftersom jag är så envis som jag är så tog jag trots allt en promenad på en timme.  Jag går sakta, men var ändå tvungen att sova två gånger en timme i EM.

Fredagsmys får bli välling och halvsova i soffan. Brukar orka vara med hela På spåret innan det är dags att krypa ner i sängen. Allmän tillståndet är bättre än förväntat, klart att jag nöjer mig med det lilla nu för tiden. Slipper jag smärta och slipper jag spy är jag ganska nöjd.  

NU ÄR DET BARA EN TREDJEDEL KVAR AV STRÅLBEHANDLINGEN (11 gånger)

Kommentarer

  • Hagge säger:

    Tröttheten kommer nog att bli lite värre är jag rädd,själv var jag som en säck potäter...och det satt i ett tag.Verkar vara ett helvete med sond,men som sagt...finns dom som har det värre .Bra jobbat Magnus,du klarar detta!
    Mvh : Hagge

    2013-02-08 | 23:42:47
  • Laila Svensson säger:

    Einar och jag tänder ett ljus och innesluter dig i våra varma tankar!

    2013-02-09 | 16:46:28

Kommentera inlägget här: