magnusn.blogg.se

TUFFA TIDER

Kategori: Allmänt

18:e feb, dag, 83. Då har tiden med bakgångar startat. Igår när vi kom till Sahlgrenska var jag väldigt förvirrad och hur jag än försökte kunde jag inte skriva i bloggen. Somnade några gånger när jag försökte, andra gånger blev det helt klart i huvudet hur set skulle vara, men när det kom ut i någon form av text gick det inte att läsa ej heller att förstå. Jag har antagligen kraftigt överdoserat morfinet som de nu skruvar ner, verkar som smärtan stabiliseras. En del saker jag såg som smärta kunde också vara relaterat till överdoser morfin.

Livet just nu är tufft, de pratar om att jag kan vara inlagd över slutbehandlingen nu. Inte som min plan precis. Men bara det blir bra i slutändan får jag vara nöjd. Just nu har jag alla bieffekter ni kan tänka er. I natt var det nära jag bröt ihop, men med hjälp av syster tog jag mig igenom denna natt också. I natt kanske vi provar något att sova på.

Ändrade planer innebär också en del arbete. Jag måste kancelera alla chaufförer i denna vecka så får vi se sedan, ni ve vilka ni är, många tack för hur ni ställt upp, och man vet aldrig det kan ändra sig igen. Om igen lyfter jag på hatten.

Jag fick strålas idag vilket var bra. Vid för hög feber kan man inte stråla. I morgon fortssätter dagen med utredningen vilken typ av infektion har jag, kan man sätta in en effektivare  Penicillin?

Nu är 28/33 behandlingar gjorda. Det är bara fem kvar

Kommentarer

  • Maria säger:

    Hej Magnus,
    Riktigt tufft förstår jag att du har det nu. Vill du att vi ska komma o hälsa på dig en kväll denna veckan gör vi jättegärna det. Skicka mig ett sms. Du har ett från mig i din mobil som du kan svara på...Resten av familjen hälsar...kram Maria

    2013-02-18 | 21:23:53

Kommentera inlägget här: