magnusn.blogg.se

VÄRKEN ÖKAR IGEN

Kategori: Allmänt

10:e feb, dag 75. Som jag hela tiden trott fortsätter det att bli värre och värre. I natt kände jag att värken ökade igen, både i halsen och på tungan, vilket gör de jobbigt att prata igen. Jag tog ett eget beslut att öka på min morfin plåster till 75 mg istället för 50 hoppas att det hjälper annars får jag prata med syster imorgon för att se om jag kan gå upp till 100 mg. Förutsätter att det inte är några problem.

Vissa dagar tycker jag mer synd om mig än andra, denna helg har varit lita av att tycka synd om mig själv. Jo, jag vet det är bara 11 behandlingar kvar. Det innebär att det 11 möjligheter för min status att bli värre också. När behandling är klar tar det minst två veckor innan det vänder, så någon gång i början på mars vänder det.

Mina biverkningar är nu. Sårig hals måste få näring via sond, ont i tungan, gör ont när jag pratar, brännskador av strålningen på halsen, svider mycket och jag måste smörja in mig med cortisonsalva varje dag, jag är kroniskt trött, sover 4- 5 gånger om dagen, jag är tät i näsan, vilket inte underlättas av att sonden tar plats och så är jag hård i magen av all medicin. Annars är det bra som man säger

Skönt att få gnälla lite, att bara få ur sig allt negativt och börja om igen. Nu är det bara att samla energi för en ny arbetsvecka. I morgon blir det på med ”blåkläderna” igen och köra järnet. Hur mycket det än tar emot ska jag kämpa hela vägen. De där ”organisterna” kommer inte ha en chans att komma tillbaka efter en sådan här behandling.  Trots att jag längtar tills dagen då jag är återställd känns det ändå som tiden går väldigt fort. Försöker att hålla mina rutiner fast det tar emot ibland, tog en promenad idag också och ska fortsätta med det så länge jag orkar. Om jag inte orkar gå längre ska jag i vilket fall försöka spendera minst en timme om dagen utomhus.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du är helt otrooligt fantastisk! Att du orkar tänka så positiva tankar mitt i allt. Får lust att dra en ramsa: Heja Magnus, friskt humör, det är det som susen gör!

    (Men man får tycka synd om sig, det får man.)

    2013-02-10 | 19:13:39
  • Carina (kusin) säger:

    Anonym, nä, det var jag.

    2013-02-10 | 19:15:06

Kommentera inlägget här: