magnusn.blogg.se

2013 ÄR HÄR

Kategori: Allmänt

1:e jan, dag 35. Börjar det nya året som förra slutade, lätt illamående och trött. Nej, det beror inte på nyårsfirande jag var chaufför igår. Kan äta och känner smak så den delen är bra. Imorgon är de dags för provtagning igen, de behöver ha koll på att blodvärdena börjar rätta till sig.

Nu när 2013 ligger framför oss är det dags att göra som kungen, vända blad och se framåt. Som ni förstår har jag inte gett några löften för det nya året. Jag har däremot en förväntning om att bli frisk, det är det enda viktiga för mig nu.

Idag fick jag punktering på hyrbilen som jag har när min är på reparation. Vad göra? Tog fram hyrespapprena och letade efter telefonnummer till assistans. Det fanns tre nummer att välja på, volvo assitans, ford assistans och hertz road assitans. Jag började med Volvo efter en stund i telefonkö så svarar en tjej som förklarade att de kan skicka en bärgningsbil och ta den till verkstad. Det gick inte att skicka ut en gubbe med nytt hjul och de kunde inte ordna en ersättningsbil. Ring Herz sa hon. Då byter jag nummer och står i telefonkö för att komma fram till samma tjej som svarade Hertz road assistans. Frågan är varför jag skulle ringa upp igen på ett annat nummer och jag får samma svar, helt sjukt. Valde att ringa upp det lokala Hertz kontoret och de svarade faktiskt, och kommer att lösa det på eftermiddagen. Frågan är varför de hade med telefonnummer som inte kan hjälpa till i kontraktet? I varje fall, för att inte lägga för mycket kraft på det hela så fick jag ta till mitt gamla knep. Det man inte förstår får man beundra.

Kommentarer

  • Henrik Bz säger:

    Telefonkö först och sedan någon som inte kan eller vill hjälpa till. Det är sådant som ger en den riktiga Kafka känslan!
    Spännande att läsa din blogg Magnus!
    Ge dig inte!!!!!

    2013-01-02 | 09:42:50
  • Mats Lagerholm säger:

    God fortsättning Magnus! Skönt att höra att det rullar på hyfsat, även med tanke på Hertz....

    2013-01-02 | 11:40:58
  • Frasse säger:

    Ha ett riktigt gott nytt år Magnus. Så roligt att höra att det går framåt.
    Ser fram emot att se ditt glada ansikte igen

    2013-01-02 | 17:01:38

Kommentera inlägget här: