magnusn.blogg.se

ELÄNDET ÖKAR

Kategori: Allmänt

29.e jan, dag 63.  Det är en brant nedför backe jag är inne i nu. Näring och medicin får jag genom sonden, hoppas att det ska pigga upp mig om några dagar när jag ätit ifatt. Smärtan i halsen ökar kontinuerligt, inte så konstigt jag var hos tandläkaren idag och hon hjälpte till att städa tänderna. När hon tittade i halsen sa hon att det är ett enda stort öppet sår, inte konstigt att det gör ont. Rösten har nästan försvunnet helt och hållet nu, det gör till och med ont att prata när värktabletternas effekt är på väg ner. Tungan är också sårig vilket bidrar till smärtan vid tal.

Förutom allt elände ovan sa tandläkaren också att jag inte ska räkna med att vara återställd förrän till sommaren. Det kommer minst att ta hela våren. Hoppas att hon har fel. Oavsett måste det bli lite bättre dag för dag istället för som nu lite sämre dag för dag. Idag har jag avnjutit både en hel påse näring och en näringsdryck, jag kan ta näringsdrycken via sonden också och det är perfekt frukost då det bara tar 5 minuter att spruta in med hjälp av en stor spruta. De stora droppåsarna tar åtminstone 1,5 timme och det hinner jag förstås inte på morgonen.

15/33 delar gjorda, nu är det inte långt till hälften, trots att det är jobbigt tar det på dagarna.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Kämpa på, se för tusan till att trycka i dig massor via sonden så att du tar igen lite. Tid har du massor (om ej inte på morgonen), låt droppen gå mest hela tiden. Även natten borde ju funka? Organisterna lär ju dö som flugor om det bara är ett öppet sår kvar! Men tryck i dig näring!

    2013-01-29 | 17:27:39
  • dick säger:

    Hänger på Henriks kommentar: se till att få i dig näring och så bra att du har sonden till hjälp. Förstår att det är jättetufft nu, kämpa på! Tänker mycket på dig.

    2013-01-29 | 20:15:14
  • Jossan säger:

    Jag tänker på dig/er hela tiden, önskar jag bodde närmre! Älskar er!

    2013-01-29 | 22:31:10
  • Maria säger:

    Magnus, förstår att du har det riktigt tufft nu. Vi tänker på dig o Hillevi o önskar att behandlingen snart är över. Styrkekramar från Maria m familj...

    2013-01-30 | 08:03:36
  • Carolina säger:

    Styrkekramar även ifrån oss. <3
    Å till sommarn måste ni ju komma och avnjuta den där ölen på balkongen!!

    2013-01-30 | 11:40:23

Kommentera inlägget här: