magnusn.blogg.se

EN JOBBIG DAG

Kategori: Allmänt

12:e jan, dag 46. Idag har det varit en jobbig dag. Mår illa och är trött, finns inte mycket mer att göra än att vila sig och försöka äta så gott det går, finns inget annat att göra.  Funderar på hur länge cellgiftspåverkan kan sitta i nu när det bara var en dag, borde hämta mig fortare än 8 – 10 dagar som med femdygnsvarianten. Kanske kan få en bra nästa helg om inte strålningen sätter käppar i hjulet för det.

Jag måste kämpa lite för att hålla upp den positiva attityden nu när det börjar bli jobbigt. Jag har trots allt passerat halva behandlingstiden nu. För varje dag som går kommer jag närmare vändningspunkten som antagligen ligger någon vecka efter avslutad behandling. Tror att det gäller att acceptera situationen och vila när det behövs även om jag vill något annat. Har varit ute en sväng och kört in ved idag, imorgon ska jag försöka mig på en promenad. Även om man är trött ska man inte underskatta frisk luft som rehabilitering. Kan vila mig både före och efter promenaden.

Ibland försöker jag tänka på talesättet som säger att ”Ur allt ont kommer också något gott.”  Av egen erfarenhet vet jag att det stämmer för det mesta, men det är svårt att se det när man är mitt i. Givetvis har jag märkt att perspektivet på livet ändras, saker får en annan prioritering och att jag blir ödmjukare inför livet och de svårigheter som man måste gå igenom. Tror trots allt att det är viktigt att lära sig av allt som händer i livet. Att försöka ta med sig en liten lärdom eller en liten positiv sak varje dag från och med idag ska bli min utmaning för att fixa resten av behandlingen på ett så bra sätt som möjligt.

Kommentarer

  • Ronny & Irene säger:

    Hej Hannibal, ja kan faktiskt se likheter med honom. Men en viktig skillnad är att du är en god kämpe till skillnad mot namnen som är ond. Ditt goda hjärta och positiva synsätt kommer se till att du fixar detta!
    Som Kenta skrev tidigare så kan även jag köra dig till Göteborg om du så önskar. Jag är ledig det mesta framöver så slå bara en signal så sköter jag ratten.
    Irene och jag tänker på dig, KÄMPA PÅ!

    2013-01-12 | 20:57:38

Kommentera inlägget här: