magnusn.blogg.se

EN VANLIG DAG

Kategori: Allmänt

2:e jan, dag 36. Idag har jag känt mig bra. Har varit aktiv på förmidagen och tagit en promenad på eftermiddagen. Det känns nästan som vanligt när man har en sådan dag som idag. Har tagit prover hos distriktssköterskan, de fick inte min CVK att fungera så det blev ett vanligt blodprov. Ibland tycker jag att CVK:en är i vägen men nu när den inte fungerar uppskattar jag den mer. Det brukar vara på det viset, saker som fungerar uppskattar man först när de inte fungerar.  Vårt konsumtionssamhälle bygger på samma princip, att vilja köpa det vi inte har istället för att uppskatta det vi har. Där har reklammakarna prickat rätt i sina braskande annonser om vilken evig lycka som T.ex. en ny elektrisk tandborste, eller en automatisk doftmaskin, skänker gemene men. Det går alltså inte att leva utan dem. Jag kan avslöja en hemlighet här och nu, det går faktiskt att leva utan.

Har börjat känna efter på halsen där metastaserna sitter. Vet inte om jag inbillar mig men det känns som de är mindre nu. Kan konstatera att det inte spelar någon roll om de faktiskt krympt eller inte, det viktiga är min upplevelse av det. Någon klok person har sagt att sanningen ligger i betraktarens ögon, alltså mina i detta fall, så då måste de ha krympt.

Kommentarer

  • Laila säger:

    Visst är det massor av prylar som det går alldeles utmärkt att leva utan, det var längesen Einar och jag upptäckte det! Men vi har väldigt svårt att leva utan varandra och det har väl ni också upptäckt. Du kommer att klara detta alldeles utmärkt, vi har alltid beundrat dig.

    2013-01-03 | 15:21:34

Kommentera inlägget här: