magnusn.blogg.se

FREDAGSMYS?

Kategori: Allmänt

25:e jan, dag 59. Då var en vecka till lagd till handlingarna. Det blir inte lättare, ska försöka klara helgen utan sond. Kan jag inte kan äta riktigt har jag inget val om jag vill bli frisk och framförallt om jag vill ha så kort rehabilitering som möjligt, utan att sätta in en sond i nästa vecka. Mat som ger näring och energi är ett måste för läkeprocessen.

Nästa vecka är det ett späckat schema. Utöver strålningen blir det Tandläkare på tisdag, läkare på onsdag och cellgift på torsdag. Dessutom ska jag antagligen få en sond någon av dagarna. Cellgiftet är det näst sista jag ska få enligt planen, eventuellt slipper jag den sista omgången sa läkaren sist. Det kommer bero lite på hur jag mår och ser ut, enlig planen så ska jag ha den sista kuren när det är ca; två strålningar kvar.

Det är ett konstigt fredagsmys nu förtiden. Normalt är fredagskvällarna de bästa tycker jag. Brukar ställa mig i köket och laga god mat, tycker det är mysigt att fixa med maten och dricka ett glas vin. Det är något jag ser framemot när jag är frisk och kan känna smak. Fundera på vad det första jag ska laga blir, kanske oxfile (medium rare), sparris, hasselbackspotatis och en gräddig sås med calvados. Till det ett kraftigt Italienskt rödvin, ett Amarone vin kanske. Nu får jag hålla tillgodo med det lilla om ens något, ikväll ska jag försöka mig på en kopp te med honung.

13/33 delar gjorda och i nästa vecka passerar jag hälften.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Njut av helgen så gott det går. Tiden talar för dig och den bara går och går även när du har ont

    2013-01-25 | 21:06:19
  • Siv Öberg säger:

    Det är lätt att ta allting för givet när man är frisk... Bara det att inte kunna njuta av god mat. Men du har siktet inställt - att bli frisk. Du är målmedveten och jobbar hårt mentalt på att klara påfrestningarna. Det är väl det våra idrottare sysslar med för att lyckas...Vi håller på dig Magnus!

    2013-01-26 | 11:21:23
  • Torbjörn säger:

    Oerhört starkt av dej Magnus! Vilken kämpaglöd du har! Mycket bra gjort att hålla humöret uppe och ha siktet inställt på att bli frisk.

    2013-01-27 | 12:14:21

Kommentera inlägget här: