magnusn.blogg.se

GRÖT OCH HONUNGSVATTEN

Kategori: Allmänt

21:e jan, dag 55. Ja, då är veckan igång igen. Vaknade tidigt och hade jätteont i halsen, kunde knappt svälja. Fick i mig gröt och värktabletter, och det gjorde susen. Jag får se till att ta dem kontinuerligt nu, det är inte meningen att man ska behöva ha ont säger de på sjukhuset. Sköterskan sa idag att när de receptfria inte funkar längre går vi över på morfin. Med morfin finns det inga gränser utan med det kan man öka dosen efter behov. Känns skönt att veta. Jag vill inte ha den smärtan jag hade i morse i 6 till 7 veckor som det här handlar om.

Maten börjar bli jobbig nästan vad jag än äter vänder det sig i magen och jag vill spy, dessutom smakar nästan allt likadant. Just det, sur disktrasa. Jag har trots allt hittat två saker som fungerar, skulle vilja gå så långt och kalla det bortglömda delikatesser. Det enda som jag kan dricka utan att det smakar, ni vet vad, är varmt vatten med honung och en citronskiva. En fantastisk dryck. Till frukost äter jag havregrynsgröt med massor av sirap på, väldigt bra konsistens att svälja och smakar ingeting, vilket är positivt i mitt fall. Sirap är bra för den ger mycket energi.

Dagen har förflutet bra, det blev en timmes promenad i skogen. Det är lite irriterande med att orken inte är som den brukar vara. Ska hålla igång så länge jag orkar, måste vara bra att vara så stark som möjligt när rehabiliteringen börjar. Nu är 9/33 delar avklarade, sakta men säkert betar jag av dagarna.

Kommentarer

  • Asta edvinsson säger:

    Hej Magnus. Jag tänker på dig och tror att du skall klara av det.

    Kram Asta o ingemar.

    2013-01-22 | 10:11:57

Kommentera inlägget här: