magnusn.blogg.se

HÄLSAT PÅ OCH FÅR BESÖK

Kategori: Allmänt

7:e jan, dag 41. Mår bra idag också, har varit i staden på morgonkvisten och handlat lite. Passade på att besöka arbetskamraterna i Falkenbergsfabriken. Roligt att se alla och prata bort en stund. Bra att passa på när jag mår bra och när immunförsvaret är hyfsat innan nästa omgång.

Träffade också två kamrater som varit igenom en cancerbehandling, tyvärr så visade det sig att den ene skulle opereras igen, att allt inte försvunnet i första behandlingen. Håller alla tummar att det ska gå bra för han. Det är skönt att prata med människor som vet vad det är man går igenom. Tror inte att någon annan, hur gärna de än vill, kan sätta sig in i hur det är att få diagnosen. Det blev lite snack om sjukdom och hur de hanterat det och vi hade också en del filosofiska diskussioner. Jag kom att tänka på en rad jag läste av någon filosof som kan låta väldigt rå, men speglar mänskligheten på ett naket sätt, ungefär så här sa han. ”Den olycklige behöver bara hitta någon som är ännu olyckligare för att själv bli lycklig.”  Om man tänker efter så är det sant vi jämför alltid vårt elände på ett relativt sätt. T ex. Jag har cancer, men har fått en diagnos med goda prognoser att bli botad, om jag jämför mig med de personer som får prognosen obotligt så är plötsligt mitt problem mycket mindre.

Ikväll blir det till att fortsätta med carpe diem, en arbetskamrat och kompis från England kommer på besök. Det blir till att laga lite god mat och dricka några öl, antagligen lite skvaller om vad som försiggår på jobbet också.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: