magnusn.blogg.se

HALVA TIDEN HAR GÅTT

Kategori: Allmänt

11:e jan, dag 45. Halvtid i behandlingen, skönt att tänka att det gått fler dagar än det är kvar imorgon, även om den tuffaste tiden är kvar.  Har varit en jobbig dag idag. Illamående av cellgiftet igår, Bara att slänga i sig all medicin till frukost innan det är dags för ge sig av till Sahlgrenska igen för en tredje strålning. Hillevi var med idag, hon tog en bild av mig när jag är monterade i masken innan strålningen startade.

(Här framgår likheten med Hannibal Lecter)

Det kändes bra med klaustrofobin idag, kan säga att det står 3-0 till mig och fick en känsla av att jag kommer vinna den matchen i matchen med 33-0 innan jag är färdig. När det gäller biverkningarna av strålning fick jag mig en genomgång idag. Framförallt i kombination med cellgift så kommer ökad trötthet, vilket jag märkt idag, sov middag i två timmar. Fick en koritisonsalva idag som ska användas på de strålade områdena för att mildra biverkningarna röd, känslig hud.  Jag får inte heller raka mig med hyvel längre då eventuella sår inte läker. Får försöka vänja mig vid att börja dagen med att raka mig med maskin. Infektionskänsligheten ökar nu för varje dag som går och det är stränga order på ringa in om jag skulle få feber.

Då har jag 30 strålningar och två cellgift behandlingar kvar. Innan jag börjar beta av dessa så ska jag njuta av en ”ledig” helg.

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Vackrare Hannibal får man leta efter !
    Du är modig. Hoppas helgen blir dräglig och du kan njuta lite av solen.

    2013-01-11 | 22:33:54
  • Yngveson`s i stan säger:

    Magnus...vi känner med dej i denna tuffa behandling,
    kämpa på och ge organisterna mer än vad dom tål!!!
    Kramar till dej o Hillevi!

    2013-01-11 | 22:36:50
  • Ulf Erik säger:

    Forza John Ulf Magnus !
    Alla våra tummar hålles för dig

    Ulf Erik + familj

    2013-01-12 | 09:30:27

Kommentera inlägget här: